باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

پرونده 12 هزار واحد مسکن مهر روی میز وزارت تعاون قرار گرفت

تمامی واحدهای مسکن مهری که در شهرهای کوچک توسط شرکت های تعاونی نیمه کاره رها شده به وزارت تعاون واگذار می شود.

واگذاری تمامی واحدهای مسکن مهر تعاونی ها به وزارت تعاون/ مال بد بیخ ریش صاحبشبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،تعاونی ها بزرگترین مشکلی هستند که تا به امروز طرح های مسکن مهر به ویژه در شهرهای کوچک با آن درگیر و حتی بعد از گذشت سالیان طولانی هنوز به نتیجه نرسیده اند.

بسیاری از متقاضیان مسکن مهر به امید خانه دار شدن تمام سرمایه زندگی خود را به دست تعاونی ها سپردند تا شاید سرپناهی برای خود پیدا کنند اما این شرکت ها نه تنها برای آنها خانه ای نساختند، بلکه تمامی سرمایه های آنها بر باد دادند.

پیگیری های وزارت راه و شهرسازی برای تعاونی های مسکن مهر به جایی نرسید

در همین راستا امید محمدی مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن درگفتگو خبرنگار مسکن، گفت: پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در شهرهای زیر 25هزار نفر حدود 96درصد است که به طور میانگین در 578 شهر پرونده این طرح به طور کامل بسته شده است.

وی در ادامه افزود: مسکن مهر در استان های قزوین ، زنجان ،قم ،یزد ،چهارمحال بختیاری ، کهکیلویه وبویر احمد،خراسان جنوبی به اتمام رسیده و پروژه های باقی مانده به دلیل مشکلات حقوقی است که تعاونی ها ایجاد کرده اند.

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن اظهار کرد: 3 هزار و 345 واحد مسکن مهر در این شهرها پیشرفت فیزیکی زیر 30 درصد داشته اند و حدود 12 هزار واحد مسکن مهر با مشکلات تعاونی ها دست و پنجه نرم می کنند.

محمدی تصریح کرد: تعاونی ها مشکلات مالی ، حقوقی ، اجرایی و قضایی برای طرح های مسکن مهر ایجاد کرده است.

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن توضیح داد: طی صحبت هایی با که وزارت راه وشهرسازی انجام داده ایم، مقرر شد تمامی طرح های مسکن مهری که دارای مشکلات تعاونی هستند به خود وزارت تعاون واگذار شود.

وی تاکید کرد: تا به امروز بنیاد مسکن همکاری بسیاری با تعاونی ها در خصوص مسکن مهر انجام داده اما متاسفانه به نتیجه نرسیده بنابراین امیدوار هستیم با واگذاری این واحدها به وزارت تعاون بخشی از مشکلات آنها برطرف شود.

محمدی یادآور شد: پیگیری های وزارت راه وشهرسازی و بنیاد مسکن برای رسیدگی به شرکت های تعاونی تا به امروز به نتیجه نرسیده و باید هرچه سریعتر خود وزارت تعاون  وارد عمل شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار