نظرپور مطرح کرد:

سیستم گرمایشی هیچ مدرسه ای در فصل سرما خطرناک نیست

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: تمهیدات لازم برای سیستم گرمایشی مدارس در فصل سرما در نظر گرفته شده است.

سیستم گرمایشی هیچ مدرسه ای در فصل سرما خطرناک نیستبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدتقی نظرپور در برنامه تلویزیونی "روی خط خبر" در خصوص وضعیت تجهیزات مدارس و استاندارد بودن سیستم های گرمایشی بیان کرد: 90 هزار کلاس درس از نظر سیستم های استاندارد گرمایشی در شرایط مناسبی هستند و 83 هزار کلاس درس نیازمند تجهیزات استاندارد هستند.

وی افزود: کلاس‌های موجود از نظر سیستم های گرمایشی خطرناک نیستند اما باید به شرایط استاندارد دست یابند و برای ساخت کلاس‌های جدید تجهیزات استاندارد برای مدارس به کار گرفته می شود و ایمنی لازم برای فضاهای آموزشی تامین شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در شرایطی که تامین اعتبار لازم برای تجهیز فضاهای آموزشی انجام شود تا سه سال آینده تمامی مدارس کشور از نظر شرایط ایمنی به وضعیت استاندارد می رسند.

 وی تاکید کرد: برای آغاز فصل سرما هیچ مدرسه ای از نظر سیستم های گرمایشی خطرناک نبوده و مدارسی که دارای سیستم استاندارد نیستند مشکلات ایمنی برای دانش آموزان نخواهند داشت.

نقش 50 درصدی خیرین برای ساخت کلاس های درس

نظرپور تصریح کرد: بخش اعظم تامین اعتبارات برای فضاهای آموزشی از طریق خیرین بوده و امسال 50 درصد کلاس‌های درس توسط این گروه به بهره برداری رسیده است از طرفی اعتبارات دولتی که از سوی سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته شده برای فضاهای آموزشی به کار گرفته می شود.

وی در مورد بهره برداری از کلاس های درس در سال تحصیلی جدید گفت: بخش اعظم کارها برای مهرماه انجام شده و 5 هزار و 380 کلاس به بهره برداری رسیده اما اعتبارات دریافتی ما فقط 30 درصد بوده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: برای بازسازی و نوسازی مدارس نیز برنامه هایی در دستور کار قرار دارد. 23 هزار طرح در دست احداث داریم که عمدتا شامل مناطق محروم بوده و در استان‌هایی که سرانه آموزشی پایین تر از میانگین کشوری را دارند برنامه ریزی هایی را داشتیم تا به وضعیت میانگین دست یابند.

 خداحافظی با کلاس های خشت و گلی تا سال 97

نظرپور درباره جمع آوری کلاس‌های خشت و گلی گفت: یک هزار کلاس درس خشت و گلی و یک هزار و700 کلاس کانکسی در کشور داریم و اولویت اول ما جمع اوری کلاسهای خشت و گلی بوده و برای آن برنامه ریزی کرده ایم.

وی به وضعیت مدارس کپری نیز اشاره داشت و اظهار کرد: مدارس کپری در بسیاری از موارد حذف شده اما در شرایطی که افراد کوچ نشین هستند سریع ترین راه برای برپایی کلاس‌های درس ایجاد کپر است اما به طور کلی سعی داریم تا پایان سال 97 تمامی این مدارس حذف شوند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: ردیف بودجه‌ای برای تخریب و نوسازی مدارس قدیمی در بودجه سالیانه و همچنین برنامه ششم توسعه وجود دارد که با تخصیص آن می توان برای مدارس قدیمی و بازسازی یا تخریب آن وارد عمل شد که در برنامه ششم 3 میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته شده و این اعتبار تا پایان برنامه ششم توسعه به تدریج تخصیص پیدا می کند.

نگهداری مدارس را به دانش آموزان بسپاریم

نظرپور در خصوص تمهیدات لازم برای نگهداری مدارس یادآور شد: فرهنگ نگهداری از مدارس در کشور ضعیف بوده و باید تلاش کنیم این مسئله را به دانش آموزان بیاموزیم تا اثربخشی بیشتری داشته باشد و هرچه ماندگاری مدارس افزایش یابد از نظر فرایند آموزشی شرایط بهتری خواهیم داشت. اما متاسفانه امروزه شاهد هستیم برخی مدارس با قدمت 30 الی 40 سال به عنوان مدارس تخریبی یا نیاز به بازسازی تلقی می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
باسلام
خداحافظی با کلاس های خشت و گلی تا سال 1497

شاید ؟ مازنده باشیم ؟