علیخانی:

هیئت رئیسه فراکسیون امید داوطلبانه کناره گیری کنند/ روحانی قبل و بعد از انتخابات چرخش داشته است

مشاور پارلمانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:برای وخیم‌تر نشدن اوضاع، هیئت رئیسه فراکسیون امید داوطلبانه کناره‌گیری کنند.

مردم نسبت به عملکرد فراکسیون امید دچار تردید شده‌اند/ روحانی در قبل و بعد از انتخابات کمی چرخش داشته استبه گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قدرت الله علیخانی مشاور پارلمانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با روزنامه آرمان گفتگو کرد که بخشی از آن را در ادامه می خوانید.

وی ادامه داد: حضور آقای بیطرف به دلیل عملکرد ضعیف و سوال برانگیر فراکسیون امید در کابینه دوازدهم منتفی شد. اگر اعضای فراکسیون امید یک سوم تلاشی که برای رأی دادن به آقای کدخدایی انجام دادند را برای آقای بیطرف هم انجام می‌دادند، ایشان از مجلس رأی اعتماد می‌گرفت.

علیخانی بیان کرد: برخی از اصلاح‌طلبان نسبت به انتخاب مجدد آقای رحمانی فضلی حساسیت داشتند. این در حالی است که آقای رحمانی فضلی در طول دوران مدیریت خود بر وزارت کشور چندین انتخابات برگزار کرده که در همه این انتخابات‌ها نیز اصلاح‌طلبان به صورت مطلق به پیروزی دست پیدا کرده‌اند.

مشاور پارلمانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:به صراحت عنوان کنم برخی توانایی مدیریت فراکسیون امید را نداشتند و همین مسأله سبب یأس و ناامیدی در بین اصلاح‌طلبان شده است. مردم نسبت به عملکرد فراکسیون امید دچار تردید شده‌اند.

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: بهتر است برای وخیم‌تر نشدن اوضاع هیئت رئیسه فعلی فراکسیون امید به صورت داوطلبانه کناره‌گیری کنند تا هیئت رئیسه جدیدی برای فراکسیون امید تشکیل شود.

وی ادامه داد: آقای عارف اظهار نظر کرده‌اند و عنوان کرده‌اند که اصلاح‌طلبان با اعتدالگرایان ائتلاف نخواهند کرد. اما باید این نکته را اذعان کنم که تصمیم گیرنده جریان اصلاحات مشخص است . تا زمانی که مجمع روحانیون مبارز وجود دارد و بزرگان جریان اصلاحات حضور دارند دیگران نباید به خود اجازه بدهند که از طرف جریان اصلاحات حکم کلی بدهد.

مشاور پارلمانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای‌لاریجانی سیاستمدار باهوش و زیرکی است. ایشان حدادعادل را از بالا به پایین کشید و دیگر اجازه نداد به جایگاه قبلی خود بازگردد. در شرایط کنونی نیز اجازه مانور به اعضای ارشد فراکسیون امید نمی‌دهد. در نتیجه آقای لاریجانی سیاستمدار محاسبه‌گری است .

علیخانی گفت: گمانه‌زنی‌های زیادی صورت می‌گیرد که آقای روحانی به دنبال این است که جایگاهی مانند آیت‌الله هاشمی در فضای سیاسی ایران داشته باشد. با این وجود به نظر من جای آیت الله هاشمی را کسی نمی‌تواند بگیرد.

وی با بیان اینکه بنده معتقدم آقای روحانی در قبل و بعد از انتخابات کمی چرخش داشته است گفت: هنوز مشخص نیست که چرا آقای مجید انصاری از کابینه کنار گذاشته شده است. این در حالی است که آقای مجید انصاری یکی از دلسوز‌ترین و صادق‌ترین اعضای کابینه یازدهم بود و با تمام توان در خدمت آقای روحانی بود.

 

انتهای پیام/

 

ضعف های فراکسیون امید

بررسی عملکرد فراکسیون امید

چرخش روحانی قبل و بعد از انتخابات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار