یک هفته پس از صدور مجوز رانندگی زنان عربستانی صورت گرفت؛

راه‌اندازی نخستین آموزشگاه رانندگی بانوان در عربستان

یک دانشگاه در عربستان سعودی برای راه‌اندازی دوره‌های آموزش رانندگی به زنان این کشور، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از راشا تودی، کمتر از یک هفته پس از تصمیم جنجالی پادشاه عربستان در خصوص صدور مجوز رانندگی برای زنان، قرار است یک دانشگاه در عربستان سعودی برای تعلیم رانندگی به بانوان یک آموزشگاه رانندگی راه اندازی کند.

دانشگاه «پرنسس نورا» در ریاض، پایتخت عربستان سعودی که همه دانشجویان آن خانم هستند روز شنبه بیانیه ای در خصوص راه اندازی کلاس های آموزش رانندگی منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «دانشگاه پرنسس نورا برای راه‌اندازی یک آموزشگاه رانندگی برای زنان اعلام آمادگی می کند.»

این نخستین بیانیه ای است که پس از دستور ملک سلمان، پادشاه عربستان در خصوص صدور مجوز رانندگی برای زنان سعودی، منتشر می شود.

ملک سلمان سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد زنان از ژوئن سال آینده می توانند برای دریافت گواهینامه خود اقدام کنند. به دنبال اظهارات ملک سلمان، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای از استقبال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از صدور مجوز رانندگی برای زنان عربستانی خبر داد.

سفیر عربستان سعودی هم اعلام کرد زنان سعودی پس از اجرایی شدن این قانون دیگر نیازی به همراه داشتن یک قیم مرد در داخل خودرو نخواهند داشت.

در عربستان سعودی زنان به لحاظ قانونی باید یک قیم مرد همراه داشته باشند و برای تصمیم گیری های مهم در زمینه های تحصیل، استخدام، ازدواج، سفر و حتی درمان های پزشکی از او کسب اجازه کنند.

پیش از این، عربستان سعودی تنها کشور در جهان محسوب می شد که زنان را از رانندگی کردن منع کرده بود. فعالان حقوق زنان بیش از 25 سال تلاش کرده بودند که زنان در عربستان سعودی اجازه رانندگی پیدا کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار