صبح امروز؛

چهارمین سوگواره شعر عاشورایی با کاروان نیزه در دشتی برگزار شد

چهارمین سوگواره شعر عاشورایی با کاروان نیزه با حضور عزاداران حسینی در روستای زایرعباسی دشتی برگزار شد.

چهارمین سوگواره شعر عاشورایی با کاروان نیزه در دشتی برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دبیر برگزاری چهارمین سوگواره شعر عاشورایی با کاروان نیزه صبح دوشنبه در این آئین اظهار داشت: اهمیت شعر در اسلام تا بدان پایه می‌نماید که برپا داشتن محافل ادبی در مکتب اهل‌بیت از طاعات شمرده می‌شد.

حجت الاسلام حسین فقیه افزود: اسلام به طور کلی مشحون از رنگ و بوی عاشورا است و بزرگان ادبیات ما همواره عنایت خاصی به این موضوع داشته و به آن پرداخته اند و کمتر کسی را در ادبیات گذشته مان داریم که به این کهکشان نورانی تمسک نجسته باشد. شاعران اصیل و ارزشمند ما، هر کدام به نوبه خود به عاشورا پرداختند و حماسه را در شعرشان متبلور کردند. عاشورا یک جریان لایزال است که از حس و عاطفه و حماسه که پشتوانه بسیار بزرگی برای ادبیات ما است، سود جسته و تا بشریت و هنر وجود دارند، عاشورا و مکتب عاشورا هم وجود خواهد داشت.

در ادامه، پس از دشتی خوانی و مداحی هنرمندان عبدالرسول حسینی و نی نوازی مسعود غلامی از کاکی غلامرضا ابراهیمی، حیدر منصوری، سیدمرتضی کراماتی، مجید عابدی، ابراهیم درویشی از استان بوشهر و میلاد عرفان پور ساکن تهران و صاحب رباعی معروف «ما سینه زدیم، بی صدا باریدند، از هر چه که دم زدیم، آن‌ها دیدند، ما مدعیانِ صفِ اول بودیم، از آخر مجلس شهدا را چیدند» به شعر خوانی پرداختند.

انتهای پیام /پ

چهارمین سوگواره شعر عاشورایی با کاروان نیزه در دشتی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.