معاون ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان

رکاب زنی دوچرخه سواران کاشانی از اردهال تا توس

معاون ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان از آغاز حرکت کاروان دوچرخه سواری این سازمان با عنوان «غریب الغربا» به مقصد بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سجاد مظفری تبار، با اعلام این خبر اظهار کرد: این کاروان دوچرخه سواری در قالب تیم منتخب شهرستان و 12 دوچرخه سوار برای هجدمین سال متوالی حرکت خود را از مشهد اردهال به سمت مشهدالرضا(ع)، از صبح فردا آغاز می کنند.

وی، در خصوص علت انتخاب عنوان «غریب الغربا» برای این کاروان دوچرخه سواری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این عنوان از القاب خاصه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت امام رضا(ع) بوده و حرکت این تیم دوچرخه سواری به این دو امام همام پیوند خورده است این نام برای این کاروان انتخاب شد.

 سرپرست تیم دوچرخه سواری «غریب الغربا»،همچنین با یادآوری تفاوت زمانی حرکت این کاروان دوچرخه سواری در سال جاری نسبت به 17 دوره پیشین خاطرنشان کرد: تطبیق زمانی مهرماه و محرم و تقارن آیین قالیشویان و دهه دوم ماه عزای سرور و سالار شهیدان،‌ برای نخستین بار حرکت این کاروان ورزشی را در ایام سوگواری حضرت ثارالله(ع) قرار داد.

مظفری تبار، با تأکید بر بزرگداشت ماه محرم و آیین قالیشویان، به عنوان دو مناسبت مهم در این اقدام فرهنگی و ورزشی افزود: بر همین اساس، برنامه های ویژه ای برای پاسداشت مقام والای حضرت امامزاده علی بن امام محمدباقر(ع) و معرفی مشهد اردهال به عنوان کربلای ایران به سایر هموطنان پیش بینی شده است.

وی «شور حسینی، شعور دینی» را شعار حرکت کاروان غریب الغربا ذکر و عنوان کرد: این کاروان مسیر یک هزار و 300 کیلومتری خود را در مدت 10 روز با عبور از استان های قم، تهران، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و رضوی رکاب می زند.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، عبور از نزدیک به 28 شهرستان را توسط رکابزنان کاشانی متذکر شد و افزود: دوچرخه سواران، در مدت حرکت خود از ده ها شهر و منطقه نظیر قم، بومهن، دماوند، فیروزکوه، سوادکوه، ساری، بهشهر، بندرگز، گرگان، آزادشهر، جنگل گلستان، چمن بید، مانه و سملقان، بجنورد، شیروان، قوچان، چناران، مشهد مقدس عبور می کنند.

مظفری تبار، زمان اعزام این کاروان دوچرخه سواری را صبح فردا 11 مهرماه عنوان و تصریح کرد: تیم غریب الغربا، فردا از ساعت 8 صبح پس از غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام، با بدرقه رسمی مدیران شهری و مسئولان عالی شهرستان حرکت خود را آغاز می کنند.

 

انتهای پیام/م 

 

کربلای  ایران با «غریب الغربا»  به مشهد الرضا پیوند می خورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.