گزارش/

آشنایی با 4 خودروی هاچ بک پرقدرت+تصاویر

به اعتقاد بسیاری از مردم خودروهای هاچ بک محصولات کم قدرتی هستند اما برخی تولیدات در این کلاس خودرویی علاوه بر سرعت و شتاب بالا از تکنولوژی های پیشرفته هم برخوردارند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید بخش زیادی از مردم به این فکر کنند که خودرو های کوچک شهری اعم از سدان و هاچ بک محصولات کم مصرف با قدرت اندک بوده در حالیکه نقطه ی مقابل این تفکر و نگاه،  برخی تولیدات شرکت های خودرو سازی است که دست بر قضا اتومبیل هایی پر قدرت بوده و  علاوه بر سرعت و شتاب بالا از تکنولوژی هایی در این زمینه بهره گرفته اند که در تعداد محدودی از سوپر خودرو ها موجود است .حال قصد داریم تا با تعدادی از خودرو های هاچ بک اما پر قدرت آشنا شویم.

مشخصات سئات لئون

نتیجه همکاری و تعامل دو کمپانی سئات اسپانیا و فولکس واگن آلمان سبب تولد سئات لئون شده است؛ تولید این خودرو 5 درب که در کلاس بدنه خودروهای هاچ بک قرار می گیرد از سال 1999 و براساس پلت فرم A فولکس واگن بود.

با توجه به اینکه این کمپانی اسپانیایی با همکاری دو شرکت خودروسازی آئودی و فولکس واگن دست به ساخت این خودرو زده توانسته کیفیت فنی این خودرو را تا میزان قابل توجهی افزایش دهد و این خودرو را در دو نوع پیشرانه متفاوت به بازار عرضه کند؛

نخستین نسخه آن که ساخته کمپانی آئودی بوده از یک پیشرانه 1.8 لیتری با توان تولید 180 اسب بخار قدرت در 6200 دور و گشتاور 250 نیوتن متر در 5000 دور برخوردار بوده و خودرو را قادر می سازد تا برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون زمان 7.2 ثانیه را صرف کند .

آشنایی با 4 خودروی هاچ بک پرقدرت+تصاویر

نسخه دوم پیشرانه از این خودرو که توسط کمپانی آلمانی فولکس واگن ساخته شده یک موتور 1.4 لیتری با توان تولید قدرت 150 اسب بخار در 6000 دور و گشتاور 250 نیوتن متر در 3500 دور است اما نقطه ضعف این موتور کاهش زمان شتاب اولیه و رسیدن به عدد 8 ثانیه است.

میزان مصرف سوخت 5.8 لیتر برای نسخه پیشرانه کمپانی آئودی و 5 لیتر برای موتور فولکس واگن برای خودرو سئات لئون بوده و ظرفیت باک آن هم برای هر دو نسخه این خودرو 50 لیتر است که این نکته سبب جلب توجه بسیاری از افرادی که به دنبال خودرویی کم مصرف هستند خواهد شد.

مشخصات مرسدس بنز A45 AMG

بنز A45 AMG در سال 2013 در نمایشگاه ژنو معرفی شده این خودروی هاچ بک از جمله خودروهای پر قدرت و سریع در این لیست است.

موتور A 45 AMG یک پیشرانه چهارسیلندری با قدرت 360 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن متر بوده این پیشرانه که به نام M133 شهرت دارد. این موتور 2 لیتری آلمانی از استاندارد آلایندگی یورو6 برخوردار بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن 17.38 KPL است همچنین M133 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به زمان 4.6 ثانیه زمان نیاز داشته و حداکثر سرعت این خودرو با پیشرانه ای که بر پایه موتورهای دایملر ساخته شده 250 کیلومتر در ساعت است .قدرت این موتور توسط یک گیربکس 7 سرعته به هر چرخ های عقب منتقل می شود.

مرسدس بنز این خودرو را با جلوه ای اسپرت و با دریچه های هوارسانی بزرگ در جلو و عقب ، رینگ های18 اینچی از جنس آلیاژ سبک و خروجی اگزوز دوگانه طراحی کرده است.

 آشنایی با 4 خودروی هاچ بک پرقدرت+تصاویر

مشخصات آئودی RS3

آئودی RS3 که به تازگی در نمایشگاه ژنو از رونمایی شد از پیشرانه ای ۲.۵ لیتری از جنس آلیاژ آلومینیوم، که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند برخوردار است.  این پیشرانه 5 سیلندری از میانگین مصرف سوخت ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برخوردار بوده، موتور 2.5 لیتری این خودرو برای رسیدن به سرغت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون با استفاده از گیربکس 7 سرعته که نیرو به هر چهار چرخ منتقل می کند به 3.9 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت این خودرو مشابه مرسدس بنز A45 AMG حدود 250 کیلومتر در ساعت است.

جلوپنجره‌ی این خودرو مانند همخون های هم دوره خود از نوع شش ضلعی بوده و چراغ های آن ظاهری تهاجمی که با نورافکن‌های LED در مرکز چراغ قرار داشته طراحی شده است این آلمانی با این پیشرانه در دو کلاس سدان متوسط شهری و هاچ بک در بازار عرضه می شود به طور کلی نمای جلو این خودرو با کارد بندی های نقره ای طراحی شده است.

آشنایی با 4 خودروی هاچ بک پرقدرت+تصاویر

مشخصات فولکس واگن گلف R

فولکس واگن گلف دیگر عضو در این مجموعه بوده که از جمله خودرو های کوچک پر قدرت به شمار می رود این خودرو از یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو که 310 اسب بخار قدرت و گشتاور 400 نیوتن متر را تولید کرده برخودار است. قدرت این خودرو که نسبت به نسخه قبلی 10 اسب بخار افزایش داشته توسط یک گیربکس 7 سرعته ی اتوماتیک DSG به هر چهار چرخ انتقال یافته و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت است .پیشرانه ی 2 لیتری گلف برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به 4.6 ثانیه زمان نیاز دارد همچنین مصرف سوخت ترکیبی این هاچ بک آلمانی 7 لیتر در هر صد کیلومتر است.

 آشنایی با 4 خودروی هاچ بک پرقدرت+تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار