دودی کردن شیشه خودرو ممنوع

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: افرادی که شیشه های خودروی خود را بیش از اندازه دودی می کنند، ۵۰ هزار تومان جریمه می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛فضل الله شیری  رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت:طبق قانون قسمت هایی از وسایل نقلیه را که در معرض دید عموم قرار دارد مشمول حریم خصوصی اشخاص ندانسته و قانون اخذ جرایم رانندگی استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین داخل خودرو مشخص نباشند را یک تخلف رانندگی به حساب آورده است.

وی در مورد میزان قانونی دودی کردن شیشه های خودروها، گفت: در قانون میزان و معیار خاصی برای درصد دودی کردن شیشه های خودروها مشخص نشده است، اما قانون صراحتاً اعلام کرده است که اگر خودرویی شیشه هایش دودی شده باشد، مامور پلیس باید بتواند داخل خودرو را از فاصله تقریبی سه متری مشاهده کند.

رئیس پلیس راهور استان در مورد اینکه گفته می شود میزان استاندارد شیشه دودی از نظر پلیس ۳۵ درصد است، تاکید کرد: به دلیل استفاده از وسایل مختلف دودی کردن نمی توان گفت که ۳۵ درصد از نظر پلیس استاندارد است اما معمولاً درصد کمتر از ۳۰ مورد تائید پلیس و شرط اصلی رویت داخل خودرو با وجود شیشه دودی است.

 شیری در مورد میزان جریمه متخلفان، گفت: براساس کد تخلف ۲۱۱۴، افرادی که اقدام به دودی کردن شیشه خودرو خود به میزان غیر قانونی کنند، ۵۰ هزار تومان جریمه در کلانشهرها و در سایر شهرها ۳۰ هزار تومان و ملزم به اصلاح شیشه خودرو هستند.

 

انتهای پیام/ز

دودی کردن شیشه خودرو غیر قانونی است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار