باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد

شهر سنگربانان

نوشهر را با نام شهر سنگربانان بشناسید.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  آوازه پرافتخارترین و مدال آورترین استان کشور را از شهرستان هایش باید شنیدی، سالهاست که جویبار را به دلیل داشتن گوش شکسته‌های قهرمان با کشتی و قائمشهر را بخاطر داشتن چالاکی‌ها با کاراته و بابل را با تنیس روی میز و برادران عالمیان‌ها می‌شناسند، اما شهری در مازندران وجود داره که در چند سال گذشته هرچی ساخته دروازه بان و و تیم‌های فوتبالی کشورمان را با بازکنان و معرفی و سنگربانان حمایت کرده است.

شهر سنگربانان

نوشهر شهر پدیده‌های فوتبال کشور

سینا پرکاس دروازه بان تیم لیگ برتری فوتسال شهروند که اخیرا با تیم لی دانشجویان ایران قهرمانی اسیا را تجربه کرده در این رابطه در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: خوشبختانه اتفاق خوبی در این شهر افتاده که در هر خانه‌ای می‌توان یک گلر خوب پیدا کرد همینطور که در جویبار در هر خانه‌ای یک کشتی گیر می‌توان یافت.

اتفاقی که شاید حاصل تشکیل تیمی به نام شموشک نوشهر در سال ۱۳۷۳ توسط مرحوم درویش بوده است که عامل تعیین کننده در کشف و پرورش و معرفی استعداد‌ها شد، مرحوم مسعود درویشی که علاوه بر رایگان کردن حضور در این تیم حتی برای علاقمندان به فوتبال دز این تیم هم سرویس رایگان در نظر گرفته بود تا ورزشکاران راحت به زمین تمرین شموشک بیایند.

شهر سنگربانان

کیا رییس اداره ورزش نوشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:به تبعیت از تشکیل این تیم بسیاری از جوانان و نوجوانان این شهر و شهر‌های مجاور به ورزش و خصوصا ورزش فوتبال روی آوردند.

فوتبالیستان و دروازه بانانی که در ۲۳ سال گذشته بار‌ها ناجی دروازه‌های تیم‌های ملی و باشگاهی کشور بودند که از فوق واکنش رحمان احمدی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل کره که تیم را مستقیم راهی برزیل کرد تا گروسیان دروازه بان حال حاضر تراکتورسازی تبریز و ریاحی دروازه بان سابق گسترش فولاد و محمد پرویی سنگربان سابق شموشک نوشهر.

شهر سنگربانان

این اتفاق خوب در نوشهر را عبدی پیشکسوت دروازه بانی نوشهر  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،اینطور  توصیف کرده که دلیل پیدایش هر ستاره دروازه بانی در این شهر یک سلسله مراتب و الگوبرداری در نوشهر از دروازه بان با تجربه‌تر و با سابقه‌تر بوده که رحمان احمدی گفت: من دلم میخواد پرویی شم، شمس دروازه بان سابق سایپا گفت: من دلم میخواهد رحمان احمدی شوم و به همین نسبت رسیده تا سید پیمان حسینی برترین دروازه بان فوتبال ساحلی جهان که به خودش به عامل دیگری هم اشاره می‌کند.

شهر سنگربانان

حسینی در این باره در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت:مدرسه فوتبال‌هایی که در این شهر وجود داره بسیار نقش موثر و تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کنند و دروازه بان خیز بودن این شهر هم برمی گردد به آکادمی‌های تخصصی دروازه بانی که در شهری کم جمعیت و با وسعتی نسبتا کم بیش از ۴ مدرسه تخصصی دروازه بانی وجود دارد که مربیانی کارکشته و متشکل از دروازه بانان مطرح سابق وظیفه کشف و پرورش استعداد‌های دروازه بانی در این شهر را برعهده می‌کشند.

شهر سنگربانان

میلاد خسروی دروازه بان ساحلی و از دیگر دروازه بانان لیگ برتری این شهر هم علاوه بر تایید صحبت‌های سید پیمان حسینی به وجود کمپ‌ها و داشتن ساحل سیترا که محل خوبی برای تمرین ورزشکاران است اشاره می‌کند و مدارس تخصصی در این شهر برای بخش‌هایی از تمرین‌های ورزشکاران به این مکان‌ها می‌روند.

مدارس تخصصی دروازه بانی در این شهر که فقط و فقط معرفی ستاره برای آن‌ها مهم است و داریوش شمس دروازه بان سابق سایپا و یکی از مدراسان آکادمی دروازه بانی شمس در این شهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: مربیان دروازه بانی نوشهری به دنبل مادیات و منافع مالی نیستند و حتی چندین نفر در این مدارس به علت مناسب نبودن وضع معیشتی به صورت رایگان به فعالیت می‌پردازند تا یک وزی با ستاره شدن و رسیدن به قله‌های افتخار علاوه بر سربلند کردن نام این شهر باعث روبراه شدن وضع معیشتی خانواده‌های خود شوند و پس از معرفی به تیم‌های بزرگ هیچ چشم داشت و دخل و تصرفی در قرارداد‌های آن‌ها نخواهیم داشت.

شهر سنگربانان

ریاحی دیگر دروازه بان خوش آوازه نوشهری که این روز‌ها به تربیت دروازه بان‌ها می‌پردازد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:با این فاکتور‌ها که رو به حرفه‌ای شدن است خوشبختانه چند بازیکن و یک تیم متشکل از گلر‌های نوشهری را به رده‌های پایه لیگ معرفی کردیم.

شهر سنگربانان

داشتن ۱۷ دروازه بان در حال حاضر در لیگ‌های برتر و دسته اول فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی نامگذاری لقب شهر دروازه بان‌ها را برای این شهر سزاوارتر کرده است.

نام نوشهر شهر دروازه بان‌ها را حالا حالا قراره بششنویم، مصداق این گفته بیش از ۶۰ دروازه بان و استعداد‌های دروازه بانی درحال آموزش در این شهر هستند که قراره در آینده‌ای نه چندان دور جانشینان مطمئنی برای دروازه بان‌های دیگر بشوند.

گزارش از بنیامین مرشدی 

انتهای پیام/آ

نوشهر مهد دروازه بانان تیم ملی فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار