درگیری های اخیر سودان جنوبی بیش از 90 قربانی گرفت

سخنگوی ارتش سودان جنوبی با اشاره به وقوع درگیری های اخیر در ایالت بیه و از سرگیری تیراندازی ها در امروز از افزایش احتمالی تلفات خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا از جوبا، در پی تازه ترین اقدامات خشونت آمیز و درگیری ها در مناطق شمالی پایتخت سودان جنوبی 91 نفر از شبه نظامیان کشته و شماری دیگر نیز مجروح شدند.

لول روای کوانگ سخنگوی ارتش سودان جنوبی با اشاره به وقوع درگیری های اخیر در ایالت بیه و از سرگیری تیراندازی ها در امروز از افزایش احتمالی تلفات خبر داد.

­کوانگ گفت" در پی حمله گروهی از شبه نظامیان شورشی در ساعت پنج و نیم روز یکشنبه به وقت محلی به مواضع نیروهای ارتش 4 نیروی نظامی و 91 نفر از شورشیان کشته شدند." وی همچنین از توانایی نیروهای ارتش سودان جنوبی برای دفع حملات شورشیان متحد ریک ماچار معاون اول سابق رئیس جمهور علیه مواضع نظامیان این کشور خبر داد.

سخنگوی ارتش سودان جنوبی همچنین با اشاره به همزمانی و وقوع حملات شورشیان در روند احیای گفتگوهای صلح از سوی رهبران منطقه ای افزود، شورشیان با انحراف افکار عمومی جامعه بین الملل تلاش کردند امتیارات بیشتری را در منطقه به دست آورند.

مقامات سودان جنوبی در ژوئن خواستار تقویت روند گفتگوهای صلح شدند.

تشدید تنش های سیاسی بین سالوا کر رئیس جمهور و ریک ماچار معاون سابق وی منجر به کشته شدن شمار زیادی از نیروهای نظامی قبیله دینکا، وفادار به رئیس جمهور علیه گروه قومی نوئر وفادار به ماچار شده است.

انتهای پیام/

90 قربانی در پی درگیری در سودان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار