مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان؛

کاهش آمار بیکاری در استان سمنان

آمار بیکاری در استان سمنان تا پایان سال جاری به هفت درصد کاهش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ امیرخلیلی خواه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت : در سال 95 بیش از هشت هزار شغل با ارایه تسهیلات رونق تولید چهارهزار میلیارد ریالی در سمنان ایجاد شد که در کاهش آمار بیکاری در استان سمنان کاهش قابل توجه ای داشته است.


وی افزود: متوسط آمار بیکاری در این استان تا پایان سال جاری از 9.7 درصد به هفت درصد کاهش می یابد.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با بیان این که براساس برآورده های اولیه تا پایان امسال با خارج شدن واحدهای صنعتی و تولیدی از رکود برای بیش از 10 هزار نفر در سمنان شغل ایجاد می شود، افزود: با تعهد بانک های عامل بیش از چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال 96 به واحدهای صنعتی نیمه فعال این استان پرداخت می شود.


خلیلی خواه تصریح کرد : جذب سرمایه گذار خارجی برای افزایش اشتغال و کاهش آمار بیکاری در استان سمنان از برنامه های کوتاه و میان مدت مسوولان استان بوده و حضور فعالان اقتصادی از کشور آلمان برای راه اندازی نیروگاه های بادی در دامغان از دستاورد برجام است.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان افزود : تا پایان امسال بیش از 300 فعال اقتصادی از کشورهای مختلف جهان برای شناسایی مهم ترین ظرفیت های اقتصادی به سمنان سفر می کنند.


وی اظهار داشت : با توجه به کمبود آب در سمنان توجه دولت دوازدهم برای افزایش رونق کسب و کار راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی کم آب بر در این استان است.


خلیلی خواه افزود : تنها راه افزایش اشتغال در سمنان برگزاری همایش های سرمایه گذاری متعدد است و با این راهبرد ارزشمند می تواند برای توسعه و آبادانی را برای این استان به ارمغان آورد.


انتهای پیام / د


آمار بیکاری در استان سمنان به هفت درصد کاهش می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار