رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان:

سفر مقامات نظامی پاکستان به کابل اقدامی فریبنده است

امرالله صالح با فریبنده خواندن سفر مقامات پاکستانی به کابل تاکید کرد حکومت نباید این سفر را بزرگ جلوه دهد.

سفر مقامات نظامی پاکستان به کابل اقدامی فریبنده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امرالله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی کشور سفر جنرال قمر جاوید باجوه، رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل را فریبنده خواند.

وی در صفحه فیس بوک خود با فریبنده خواندن سفر مقامات پاکستانی به کابل و انتقاد از دولت وحدت ملی تاکید کرد حکومت نباید این سفر را بزرگ جلوه دهد.

جنرال قمر جاوید باجوه، رئیس ستاد ارتش پاکستان روز یکشنبه 9 میزان وارد کابل شد و با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد.

آقای غنی در دیدار با جنرال باجوه، سفر هیات پاکستانی را فصل جدید همکاری میان دو کشور خوانده و گفت که فرصت خوبی برای همکاری میان دو کشور ایجاد شده است.

در اعلامیه ارگ آمده است: "در این دیدار دو طرف بر سر موضوعاتی گوناگون به خصوص امنیت منطقه، روابط دوجانبه کابل و اسلام آباد، صلح و ثبات، مبارزه با تروریسم، حمل و نقل و تجارت، مناسبت‌های کوتاه‌مدت و بلند‌ مدت افغانستان و پاکستان بحث و تبادل نظر کردند".

اعلامیه افزوده که دراین دیدار طرف پاکستان تعهد کرده که آماده همکاری همه جانبه در راستای مبارزه با تروریسم است.

پس از اعلام استراتیژی جدید آمریکا برای افغانستان، پاکستان به شدت زیر فشار قرار گرفته است. رئیس جمهور و مقام‌های امریکایی به صراحت اعلام کردند که پایگاه‌های امن تروریستی در خاک پاکستان است و این برای واشنگتن قابل تحمل نیست.

پس از زیر فشار قرار گرفتن پاکستان از سوی آمریکا، اسلام‌آباد تلاش کرده تا رابطه خود با افغانستان را بار دیگر نزدیک کند. مقام‌های پاکستان اعلام کرده‌اند که اسلام آباد آماده همکاری با افغانستان در پروسه صلح است. این مقام‌ها همچنان بر مبارزه جدی با تروریسم تاکید کرده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.