برگزاری همایش مدیریت پیوند آب - انرژی - و غذا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در تبریز

دبیر همایش مدیریت پیوند آب - انرژی - غذا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: همایش مدیریت پیوند آب - انرژی - غذا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ضرغامی دبیر همایش مدیریت پیوند آب - انرژی - غذا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: هدف این همایش ارائه دستاوردهای نوین در رویکرد پیوندی برای بهره برداری بهینه از منابع محیط زیستی در حوزه دریاچه ارومیه و ارائه راهکارهای علمی و صحیح برای احیای دریاچه است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت برگزاری چنین برنامه‌هایی در سطح بین‌المللی افزود: با توجه به گسترش روزافزون جمعیت و متعاقب آن افزایش نیازهای اساسی انسان‌ها که شامل آب، هوا، غذا و انرژی، افزایش بهره‌برداری از این منابع مسئله پیچیده‌ای را در طول سالیان پیش رو ایجاد خواهد کرد.

دبیر همایش مدیریت پیوند آب - انرژی - غذا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اظهار کرد: با رویکرد مدیریت بهینه این منابع، کارگاهی تخصصی توسط پژوهشکده محیط زیست دانشگاه تبریز و دانشگاه سازمان ملل و همکاری نهادهای علمی دیگر در روزهای 21 و 22 آبان ماه 96 برگزار خواهد شد.

ضرغامی گفت: در این همایش، مدیران ستادی نهادهای مرتبط با حوزه آب، خاک، انرژی و تولید غذا نیز حضور خواهند داشت و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری هم پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: «توضیح وضعیت دریاچه و سپس بازدید میدانی از دریاچه»، « بحث و تبادل نظر پیرامون اثرات و چالش‌های اقتصادی اجتماعی برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه و ارائه نظرات و تجارب موفق و شکست خورده مدیریت پیوند آب-غذا-انرژی در سایر نقاط دنیا» و سخنرانی‌های رضا اردکانیان از دانشگاه سازمان ملل و دانشگاه صنعتی شریف، رودولف کلورینگا دبیر اجرایی موسسه همکاری جهانی GWP، پروفسور الکو ون بیک محقق برجسته از موسسه Deltares هلند، هیروشان هتیاراچی به عنوان ریاست بخش مدیریت پسماند دانشگاه سازمان ملل و استاد دانشگاه صنعتی لورنس آمریکا، دکتر فریز هولزوارث از مدیران دانشگاهUNESCO-IHE در شهر دلفت هلند و نیز دکتر لوسی کارلبرگ به عنوان رئیس موسسه محیط زیست استکهلم SEI از جمله برنامه‌های این همایش است.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام اولیه می‌توانند به لینک https://goo.gl/hapKrR مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/ش

تبریز میزبان برگزاری همایش مدیریت پیوند آب - انرژی - و غذا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.