صادرات بیش از ۴۰ هزار تن محصولات کشاورزی از "مرز سیران‌بند بانه" به عراق

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه از صادرات ۴۰ هزار و ۱۳۷ تن محصولات کشاورزی از مرز سیران‌بند این شهرستان به کشور عراق خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛کریم شریفی مدیر جهاد کشاورزی بانه صبح امروز در دومین جلسه شورای کشاورزی که با حضور مسئولان شهرستان در سالن فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال 40 هزار و 137 تن محصولات کشاورزی از «مرز سیران‌بند بانه» به کشور عراق صادر شده است.

وی گفت: انواع محصولات و فرآورده‌های کشاورزی همچون تیر چوبی، سیب، کاهو، هویج و فلفل دلمه‌ای از جمله محصولاتی بوده که به کشور عراق صادر شده است.

 موافقت با 38 درخواست کشاورزان بانه‌ای برای اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه در بخشی دیگر از سخنان خود از استقبال چشم‌گیر کشاورزان بانه‌ای از طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار خبر داد و تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال 414 درخواست در رابطه با اجرای این طرح در سطح 633 هکتار داشته‌ایم.

 وی ادامه داد: از 414 درخواست پذیرش شده 159 مورد تأیید که در حال حاضر از این تعداد 38 فقره در سطح 65 هکتار در کمسیون استانی به تصویب نهایی رسیده است.

 شریفی طرح توسعه باغات را یکی از طرح‌های مهم و اولویت‌دار عنوان کرد و افزود: گفت: هر هفته یک جلسه استانی و یک جلسه شهرستانی در این حوزه برگزار می‌شود که این نشان از اهمیت اجرای این طرح در شهرستان دارد.

 وی اظهار کرد: چند پرونده از روستاهای "ولی‌آباد"، "درگاه شیخان" و چندین روستای دیگر به استان ارجاع داده شده که پس از برسی و تأیید این پرونده‌ها در مجموع 895 هکتار از اراضی ملی بانه به نفع کشاورزان رفع تصرف می‌شود.

 تولید گوشت سفید در بانه 52 تن افزایش یافت

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تولید گوشت سفید، گوشت مرغ و گوشت ماهیان و آبزیان در این شهرستان گفت: در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تولید گوشت سفید در بانه 52 تن افزایش داشته است.

وی مناسب بودن قیمت گوشت مرغ را از جمله دلایل اصلی افزایش تولید بیان کرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال نیز 50 تن گوشت ماهی تولید شده است.

 پیش‌بینی تولید 80 تا 90 تن عسل در بانه

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه با اشاره به شرایط نامساعد جوی «سرمای بهاره و گرمای بی‌سابقه تابستان» خاطر نشان کرد: علی‌رغم این وضعیت کنونی پیش‌بینی می‌شود امسال بین 80 تا 90 تن عسل در بانه تولید شود.

 شریفی از تولید یکی از محصولات گرانبها و فرآوری شده عسل در بانه تحت عنوان "ژله رویال" به مقدار ده کیلوگرم خبر داد و افزود: امسال این محصول گرانبها که کیلویی 5 تا 7 میلیون به فروش می‌رسد برای نخستین بار توسط سه نفر از زنبورداران بانه‌ای تولید شده است.

 وی اظهار کرد: امسال چند نفر دیگر از زنبورداران در تولید ملکه نیز فعالیت دارند که تاکنون بالغ بر 150 ملکه را تولید و روانه بازار کرده‌اند.

 20 هکتار از مزارع بانه زیر کشت محصول کلزا رفته است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه از افزایش سطح زیر کشت محصول کلزا به‌عنوان یک محصول درآمدزا در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: فصل کشت کلزا از نیمه دوم شهریورماه تا پایان نیمه اول مهرماه بوده و تاکنون 20 هکتار از اراضی کشاورزی بانه زیر کشت این محصول رفته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 7 هکتار از مزارع شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص داده شده بود، گفت: با توجه به جلسات برگزار شده با کشاورزان روستای "مامال" و اینکه یک هفته از زمان کاشت این محصول باقی مانده است، امیدواریم تا پایان فصل به 25 هکتار افزایش یابد.

انتهای پیام/ د م

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.