اعلام برگزاری نمایشگاه هفته ملی کودک با رویکرد فرهنگ‌سازی در مشهد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: نمایشگاه هفته ملی کودک با رویکرد فرهنگ‌سازی در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  جواد محقق نیشابوری  در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک گفت: این نمایشگاه فرصتی است تا بتوانیم زمینه را برای رشد و ارتقاء کودکان و نوجوانان فراهم کنیم.

وی افزود: هفته ملی کودک را پیش رو داریم و ۱۷ مهر به عنوان روز جهانی کودک نام گرفته است و از ۱۵ مهر ماه ما هفته ملی کودک را برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی تصریح کرد: ما امسال برنامه این هفته را از ۱۴ مهر ماه برگزار خواهیم کرد تا با روز‌های تاسوعا و عاشورا برخورد نداشته باشیم.

محقق خاطرنشان کرد: هفته ملی کودک واقعه مهمی است و بر همین اساس ما تلاش می‌کنیم تا در این هفته توجه اقشار مختلف جامعه را به موضوع کودک جلب کنیم چرا که دوره کودکی دوره اصلی تشکیل شخصیت افراد است.

وی افزود: هفته ملی کودک مورد توجه کانون در سطح ملی است و دستورالعمل‌هایی را در همین موضوع به ما ابلاغ می‌کنند، ولی ما تلاش داریم تا علاوه بر موراد فوق برنامه‌هایی را ویژه خراسان رضوی طراحی کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: ما در مرکز شماره ۸ کانون واقع در بولوار اندیشه در فضایی بالغ بر ۸ هزار متر نمایشگاه هفته ملی کودک را برگزار خواهیم کرد.

محقق نیشابوری با بیان اینکه ما در این فضا ۲۷ غرفه را برپا خواهیم کرد، گفت: در این غرفه‌های دستگاه‌های مختلف استان و سازمان‌های مردم نهاد حضور دارند و از دیدگاه خود به فعالیت‌های مرتبط با کودکان می‌پردازند.

وی افزود: این نمایشگاه فرصتی است برای بیان دغدغه‌های سازمان‌ها در حوزه کودک و به هیچ عنوان یک رویداد سوری و فعالیتی برای ارائه گزارش نیست و به همین جهت ما توقع داریم که فعالیت به خصوصی در این نمایشگاه ارائه شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: در این غرفه‌ها دانش آموزان نقش محوری و هویت بخشی دارند و در واقع بدون حضور بچه‌ها کار غرفه‌ها ناقص است.

محقق تصریح کرد: خود کانون در این نمایشگاه هشت غرفه شامل غرفه‌های قصه گویی، نمایش خلاق، کاردستی، معرفی شخصیت و وقایع، تعزیه‌گردانی، هنری و ادبی را تهیه و برنامه‌ریزی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده تا مدارس مناطق در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده شرایط به نحوی پیش خواهد رفت که دانش‌آموزان بتوانند از همه بخش‌ها استفاده کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی افزود: توجه ویژه‌ای به مقوله محرم در این نمایشگاه صورت گرفته است به نحوی که بتوان در قالب برنامه‌های مختلف مساله قیام عاشورا را به دانش‌آموزان آموزش داد.

محقق گفت تمام ۴۳ مرکز ثابت سیار و پستی ما برنامه‌های هفته ملی کودک را انجام می‌دهند و آنچه ما در مشهد انجام می‌دهیم به اشکال مختلف در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

 
انتهای پیام//ف.ج
 

اعلام ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.