مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان

رعایت نکات ایمنی هنگام نصب وسایل گرمایشی الزامی است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان گفت: شهروندان هنگام نصب وسایل گرمایشی باید تمام نکات ایمنی را برای جلوگیری از حوادث ناگوار رعایت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهزاد بزرگزاد  اظهارکرد: به دنبال کاهش دما و سردی هوا شهروندان باید نکات ایمنی را در نصب وسایل گرمایشی در منازل و مغازه ها رعایت کنند.

وی افزود: در این راستا شهروندان باید از صحت وسایل گرمایشی و متعلقات آن مثل نوع دودکش، محل نصب، قطر دودکش و کارآیی مطلوب دودکش ها به منظور خروج گازهای سمی و خطرناک به خارج از محیط اطمینان کامل داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه شهروندان نباید از بخاریهای بدون دودکش در اتاق های خواب و محیط های کوچک و بسته استفاده کنند، ادامه داد: همچنین شهروندان باید از گاز سوز کردن بخاری ها و آبگرمکن های نفتی و دیگر وسایل گرمازا خودداری کنند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: انتهای کلیه دودکش ها باید حداقل ۸۰ سانتی متر از سطح پشت بام بالاتر باشد، اما متأسفانه در ساختمان های قدیمی چند طبقه، بسیاری از لوله ها در مجاورت جان پناه پشت بام ها قرار دارند که این مهم باعث جلوگیری از خروج دود آبگرمکن می شود.
بزرگزاد با بیان اینکه باید لوله دودکش ها استاندارد و محل اتصال قطعات دودکش ها کاملاً دود بند باشد، گفت: همچنین استفاده از لوله دودکش به صورت افقی از داخل پنجره، درب ها و سقف های کاذب غیرمجاز است.

 

انتهای پیام/م

 

نصب وسایل گرمایشی با رعایت نکات ایمنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.