اردوغان: تحریم‌های جدیدی علیه اقلیم کردستان اعمال می‌کنیم

«رجب طیب اردوغان» بار دیگر تاکید کرد ترکیه به زودی تحریم‌های جدیدی علیه اقلیم کردستان عراق وضع می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی اکسپرس؛ «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، در سخنرانی برای قانونگذاران حزب عدالت و توسعه اعلام کرد: در حال بررسی اعمال برخی تحریم های جدید علیه منطقه شمال عراق هستیم؛ اما اگر این منطقه سر عقل نیاید (دست از مطالبات جدایی طلبانه خود برندارد)، تحریم ها تشدید خواهد شد.

او  خاطرنشان کرد: امنیت ترکیه به امنیت سوریه و عراق ارتباط دارد و به همین علت به امور این دو کشور توجه داریم و تأثیر بحران‌ها در این دو کشور بر ترکیه آشکار است. سوریه و عراق دو کشور مستقل هستند، اما امور این دو کشور تا حد زیادی به ما ارتباط دارد. بحران همه‌پرسی شمال عراق، خنجر جدیدی بر پشت منطقه ماست.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: عده‌ای تلاش می‌کنند از بحران سوریه برای ایجاد مانع برای ترکیه استفاده کنند. اجازه نخواهیم داد جدایی‌طلبان و تروریست‌ها به کشور ما ضربه بزنند.

ساکنان اقلیم کردستان عراق هفته گذشته (سوم مهر) همه پرسی برای جدایی از این کشور برگزار کردند که نتیجه آن از سوی هیچ کشور و یا نهاد بین المللی مورد پذیرش قرار نگرفت. ترکیه یکی از کشورهای کاملا مخالف با جدایی اقلیم کردستان از عراق بوده و محدودیت های مرزی نیز برای این منطقه قائل شده است.

سخنگوی دولت ترکیه نیز پیش از این اعلام کرده بود همه‌پرسی در اقلیم کردستان کاملا غیرقانونی و مغایر با قانون اساسی عراق است.

 

انتهای پیام/

تاکید اردوغان بر اعمال تحریم‌ علیه اقلیم کردستان عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار