رحیمی مطرح کرد؛

ایجاد 5 نقاهتگاه در پنج استان کشور برای مددجویان کمیته امداد

مدیر کل بهداشت و درمان کمیته امداد امداد امام خمینی(ره) گفت: به منظور رفاه حال مددجویان به ویژه سالمندان برای درمان در شهرهای مختلف، در 5 استان کشور نقاهتگاه ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جعفر رحیمی مدیر کل بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری که امروز(سه شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: سالمندان به طور عموم اکثر مراجعه کنندگان کمیته امداد را تشکیل می‌دهند که امکان تامین معاش ندارند، به همین دلیل بیماری در میان این قشر زیاد است و خدمات درمانی به صورت گسترده به مددجویان به ویژه سالمندان ارائه می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس 180 هزار سالمند تحت غربالگری بیماری‌های مختلف قرار گرفتند که از لحاظ بیماری های قند، فشار و چربی خون بررسی شده اند.

رحیمی خاطر نشان کرد: 23 هزار سالمند زمین گیر تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد 16 هزار نفر نیازمند نگهداری در منزل هستند و ماهیانه 100 هزار تومان به حساب خانواده آنان بابت نگهداری این سالمندان واریز می شود.

مدیرکل بهداشت و درمان کمیته امداد تصریح کرد: طی غربالگری انجام شده 30 درصد سالمندان دچار بیماری بودند که مراحل درمان برای آن‌ها آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: به منظور حفظ منزلت سالمندانی که نیازمند نگهداری در منزل هستند، به اعضای خانواده این سالمندان، ماهیانه مبلغ 100 هزار تومان پرداخت می شود که البته کمک کمیته امداد به سالمندان بیمار محدود به کمک 100 هزار تومانی نیست.

رحیمی عنوان کرد: تمام سالمندان کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت و یا تحت پوشش بیمه پایه هستند و همچنین همه آن‌ها از بیمه تکمیلی برخوردارند و کمیته امداد برخی هزینه های جانبی درمانی بیماران سالمند تحت پوشش مانند عصا، پانسمان های نوین، تشک مواج و ولیچر را پرداخت می کند.

مدیر کل بهداشت و درمان کمیته امداد یادآور شد: به منظور سهولت مددجویان و خانواده‌های آن‌ها به ویژه سالمندان هنگام مراجعه به شهرهای مختلف برای درمان، 5 نقاهتگاه در استان‌های برخوردار از جمله خراسان رضوی، تهران، بوشهر، اصفهان و فارس برای بیماران و همراهان آن‌ها احداث شده است تا طی مدت درمان، در این مراکز اقامت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار