معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

پرداخت ۷۲ درصد از مطالبات گندمکاران/ صادرات گندم ادامه دارد

سیف گفت: تا کنون از مجموع ۱۱۵ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال، حدود ۸۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال معادل ۷۲ درصد بهای گندم‌های تحویلی پرداخت شده است.

پرداخت 72 درصد مطالبات گندمکاران/ صادرات گندم ادامه داردیزدان سیف مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بابیان اینکه خرید تضمینی گندم روبه پایان است، اظهار کرد: از آغاز فصل برداشت 8 میلیون و 865 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 115 هزار و 840 میلیارد ریال از گندمکاران خریداری شده است.

وی افزود: تا کنون 82 هزار و 890 میلیارد ریال معادل 72 درصد بهای گندم های تحویلی پرداخت شده و مابقی همزمان با تامین اعتبار از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه مستقیم به حساب گندمکاران واریز خواهد شد.

سیف از پرداخت صددرصدی مطالبات گندمکاران تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: اکنون در تمامی استان های کشور گندمکارانی که گندم خود را به سیلوها تحویل داده، حداقل 50 درصد بهای آن را دریافت کردند . در استان های گرمسیری نیز گندم های تحویلی تا 25/3 که در سامانه ثبت شدند به طور کامل وجوه خود را دریافت کردند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: براساس آمار مصرف سالانه خبازی ها حدود 9 میلیون تن برآورد شده که میزان خرید تضمینی کنونی گندم ،جوابگوی نیاز کشور است.

مدیرعامل بازرگانی دولتی از استمرار صادرات گندم بیان کرد: اکنون موجودی ذخایر گندم در سیلوهای کشور 11.5 میلیون تن است که با این وجود صادرات گندم را ادامه خواهیم داد.

به گفته وی تا به امروز 360 هزارتن گندم دوروم از کشاورزان خریداری شده که این میزان جوابگوی نیاز کشور است.

سیف خوزستان، گلستان، فارس، کرمانشاه، کردستان، اردبیل و خراسان رضوی را از استان های برتر تولیدکننده گندم دانست.

این مقام مسوول یادآور شد: مجموع 8 میلیون و 865 هزارتن گندم توسط 1440 مرکز خرید در سراسر کشور در قالب یک میلیون و 428 هزار محموله تحویل گرفته شده است.

انتهای پیام/

آخرین وضع خرید تضمینی گندم

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
مشکلات پیش رو و هزینه های کشت گندم سد راه هایی برای بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان است .....امیدوارم هرچه زودتر این مشکلات رفع بشه
آخرین اخبار