رییس اد اره میراث فرهنگی کاشان

فصل دوم کاوش محوطه استرک در کاشان آغازشد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، گفت: فصل دوم کاوش محوطه استرک جوشقان در کاشان آغازشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن جاوری، امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، با اشاره به اینکه فصل اول کاوش با وسعت 20 متر مربع در سال گذشته انجام شد افزود:این فصل از کاوش نیز با حضور کارشناسان عالی رتبه و متخصص انسان شناسی از دانشگاه ورشو لهستان انجام می‌شود.

وی، مدت زمان فصل دوم کاوش محوطه استرک جوشقان در کاشان را یک ماه و نیم یادآورشد و افزود: با توجه به برپایی چند کارگاه وسعت کاوش در فصل دوم مشخص می‌شود.

این باستان‌شناس ، از برپایی نمایشگاه 10 شی فصل اول کاوش محوطه استرک مربوط به عصر آهن 2 خبرداد و گفت:این نمایشگاه از روز پنج شنبه 13 مهر به مدت 10 روز در موزه هنرهای تزئینی شهر اصفهان به نمایش گذاشته می شود.

جاوری، در پایان با اشاره به برگزاری همایش بین المللی میراث جهانی قالی شویان و توسعه گردشگری فرهنگی، آئینی و مذهبی در کاشان اظهارداشت: این همایش با حضور سفرای کشورهای عضو اکو ساعت 16 تا 19:30 عصر روز پنج شنبه 13 مهر در مجتمع گردشگری خورشید اردهال در مجاورت آستان مقدس سلطانعلی بن امام محمد باقر(علیهماالسلام) برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

 

کاوش درمحوطه استرک درکاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۰۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
سلام و با سپاس . سپاسگزارم..