زندگی نامه شهید نعمتی

شهید نعمتی در جریان حمله ی گروهک ها به پادگان ارومیه با شهید مهدی باکری همکاری نمود و بعدها به سپاه تبریز و دادستانی دادگاه تبریز رفت.

زندگی نامه شهید نعمتیبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اسکندر نعمتی گزنق، فرزند غلام سال 1319 در یکی از روستاهای ارومیه به نام عیبلو متولد شد. پدر و مادرش بعدها به ارومیه مهاجرت کردند.

در سال 1338 در ارومیه دیپلم خود را گرفت و در سال 1348 ازدواج کرده و به همسرش در دورافتاده ترین دهات این شهر مشغول تدریس شدند.

در کنار شغل آموزگاری شب ها به فعالیت سیاسی و مذهبی می پرداخت و کلاس های قرآن و نهج البلاغه را در زمان خفقان رژیم شاهنشاهی برگزار می کرد.

شهید نعمتی با سقوط مراکز نظامی و انتظامی شهر، مسئولیت شهربانی را به عهده گرفت و در دستگیری فرماندهان لشگر، ژاندارمری و چندتن از افراد اصلی ساواک و فرستادن آنها به تهران نقش مؤثری داشت.

در تشکیل اولیه ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وی جزو نفرات اول بود که جذب سپاه شد و با چندتن دیگر از دوستانش واحد اطلاعات سپاه ارومیه را به عهده گرفت. بعد از انقلاب، با آشوب های گروهک های ضد فعالانه در عملیات های پاکسازی فعالانه شرکت داشت.

در جریان حمله ی گروهک ها به پادگان ارومیه با شهید مهدی باکری همکاری نمود و بعدها به سپاه تبریز و دادستانی دادگاه تبریز رفت و مدتی هم در آنجا مشغول شد. شهید نعمتی همیشه می گفت: «زمین خدا برای خدمت وسیع است.»

وی به هنگام اذان ظهر روز هشتم مرداد ماه سال 1362 در اثر اصابت خمپاره کالب 50 به شهادت رسید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید اسکندر نعمتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هلنا سادات وطن خواه
۱۵:۳۱ ۲۳ دی ۱۴۰۲
پسر عمه عزيزم جايت خاليست
آخرین اخبار