نظافتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روادید پیاده روی اربعین حذف نمی شود

مدير كل عتبات عاليات سازمان حج وزيارت گفت: در سفر اخیر وزیر کشور عراق به ایران پروتکلی مبنی بر حذف نشدن روادید به امضاء طرفین رسید.

محسن نظافتی، مدير كل عتبات عاليات سازمان حج وزيارت، در گفتگو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه اربعین سال گذشته حدود دو میلیون و 500 هزار زائر برای زیارت به کربلای معلی مشرف شده اند،اظهار کرد: انتظار داریم امسال هم حدود 2 تا 3 میلیون زائر داشته باشیم.

مدير كل عتبات عاليات سازمان حج وزيارت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا امسال روادید ورود به عراق برای زوار اربعین حذف خواهد شد، گفت: روادید حذف نخواهد شد. در سفر اخیر وزیر کشور عراق به ایران پروتکلی مبنی بر  حذف نشدن روادید به امضاء طرفین رسید.

وی افزود: حتی در سفر نخست وزیر عراق به ایران، رئیس جمهور نسبت به حذف روادید بین طرفین اظهار تمایل کرده بود که حیدرالعبادی به دلیل ادامۀ جنگ در عراق از قبول این پیشنهاد معذور بودند.

نظافتی با بیان اینکه آیا ایران برای زوار کشورهای همسایه -که از طریق کشورمان به زیارت کربلا مشرف می شوند- روادید ورود به ایران را حذف می کند؟ گفت: ما برای ایرانی ها و کسانی که مقیم ایران هستند روادید صادر می کنیم اما حذف روادید ورود به کشور برای عبور زوار کشورهای همسایه بستگی به تصمیم وزارت امور خارجه دارد.

انتهای پیام/

امضای پروتکل حذف نشدن روادید اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار