افزایش 14 درصدی رخدادهای امنیتی در کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان از کاهش14درصدی رخدادهای امنیتی طی شش ماهه ی ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، موحد ،رییس کل دادگستری استان کرمان از کاهش14درصدی رخدادهای امنیتی طی شش ماهه ی ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت:شاهد کاهش 19درصدی سرقت مسلحانه در استان کرمان طی شش ماهه ی نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان داشت:در مجموع قتل های عادی ومسلحانه 24درصد طی شش ماهه ی ابتدای سال جاری نسبت به سال 95کاهش یافته است.

وی علت اصلی بسیاری از قتل ها را نزاع بر اثر اختلافات خانوادگی و ملکی دانست و افزود:مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی و پایین بودن آستانه تحمل از عوامل شکل گیری جرائم خشن است.

وی گفت :همایش ملی با موضوع خشونت-راهکارها و چالش ها در کرمان با حضور بیش از 21سازمان و نهاد مختلف با محوریت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار خواهد شد.

یدالله موحد ادامه داد:در این همایش از نظرات علمی و تجربیات اساتید برجسته کشوری در حوزه های مختلف از جمله امور اجتماعی-جامع شناسی و جرم شناسی استفاده خواهد شد.

این مقام عالی قوه قضائیه در استان کرمان اظهار کرد:دادگستری کرمان از ظرفیت های مدنی واجتماعی در جهت کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی استفاده خواهد کرد.

وی تصریح کرد:دادگستری کرمان در راستای پیشگیری از وقوع جرم نشست های مشترکی را با اعضای شورای تامین 8شهرستان جنوبی -سران طوایف و همچنین روحانیون اهل سنت برگزار خواهد کرد.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان با هشدار به اینکه در حوزه آسیب اجتماعی طلاق با رشد سریع پرونده ها در محاکم قضايی مواجه هستیم اعلام کرد:متاسفانه طبق آمار ها به طور متوسط در استان کرمان به ازای هر 4ونیم ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است.

رییس شورای قضايی استان کرمان بر راه اندازی مراکز مشاوره خانواده وازدواج در کنار دادگاه های خانواده تاکید کرد و گفت:علیرغم اقدامات خوبی که در زمینه کاهش پیشگیری از طلاق در شهر کرمان صورت پذیرفته است اما نیازمند همکاری و هم افزایی تمام مجموعه ها در زمینه کاهش این آسیب اجتماعی وبهبود وضعیت فعلی هستیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار