فرماندار دامغان؛

راه اندازی واحدهای فرآوری پسته در دامغان

دو واحد فرآوری و بسته بندی پسته در دامغان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی اصغر مجد فرماندار دامغان گفت: اکنون بیش از 20 درصد پسته های تولیدی در دامغان به دلیل نبود واحدهای فرآوری و بسته بندی در بازار خریدار ندارند.


وی افزود : راه اندازی واحدهای بسته بندی و فرآوری پسته در افزایش رونق کشاورزی در دامغان تاثیرگذاراست که با راه اندازی این 2 واحد تولیدی برای بیش از 50 نفر شغل ایجاد می شود.


مجد تصریح کرد : براساس تفاهم نامه ای که از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی و اداره جهاد کشاورزی دامغان منعقد شد، این واحدهای تولیدی تا پایان سال 98 در این شهرستان به بهره برداری می رسد.


فرماندار دامغان افزود : درسال زراعی 95-96 بیش از 35 هزار تن پسته در دامغان برداشت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش داشته است.


وی افزود: خام فروشی یکی از دلایل اساسی در بی میلی کشاورزان از گسترش وسعت اراضی پسته در دامغان است و با راه اندازی واحدهای فرآوری در این شهرستان بخش قابل توجه ای دغدغه های این قشر ازجامعه کاهش می یابد.


مجد اظهار داشت: این شهرستان ظرفیت قابل توجه ای در راه اندازی واحدهای تولیدی فرآوری پسته دارد و مسوولان دستگاه های اجرایی از سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در این شهرستان استقبال می کنند.


انتهای پیام / د


راه اندازی دو واحد فرآوری پسته در دامغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار