فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه:

تمام تحرکات هوایی و دریایی بیگانگان در خلیج فارس رصد می‌شود

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی نوح نبی (ع) سپاه گفت: تمام تحرکات هوایی و دریایی کشور‌های متخاصم در خلیج فارس را به صورت کامل رصد می‌کنیم.

تمام تحرکات هوایی و دریایی بیگانگان در خلیج فارس رصد می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، ناوسالار یکم پاسدار رمضان زیراهی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز هر چه داریم از ایثار امام و شهدا است که موجب سربلندی ما در سطح دنیا شده است.

وی به تاریخچه جنگ خلیج فارس اشاره کرد و افزود: کشور‌های استکباری پس از جنگ جهانی، جهان را تقسیم کردند تا بهره خود را ببرند، ولی انقلاب اسلامی محاسبات آن‌ها را به هم زد، تا پیش از انقلاب اسلامی بلوک شرق و غرب با هم در تضاد بودند، ولی پس از انقلاب اسلامی این دو بلوک با هم متحد شدند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه بیان کرد: بدون اینکه صدام بداند، او را با ایران وارد جنگ کردند و خودشان هم به این نتیحه رسیده بودند که به خاطر شرایط داخلی، یک هفته‌ای این جنگ را خاتمه خواهند داد. بالای هزار و ۳۰۰ تانک و نفربر وارد ایران شد و ۸۰ درصد مقاومت‌ها مردمی بود و ارتش و سپاه آمادگی لازم را نداشت.

وی اضافه کرد: عملیات‌های دوران بنی‌صدر با شکست روبرو شد، ولی پس از بنی صدر عملیات‌ها موفقیت آمیز بود و توانستیم اراضی کشور را که دشمن اشغال کرده بود را پس بگیریم.

زیراهی بیان کرد: همه دنیا فکر می‌کرد که این جنگ پیروز واقعی نخواهد داشت، چون ایران زمین‌ها را پس گرفته بود و عراق هم در خاک خودش پدافند مستحکمی را ایجاد کرده بود، ولی در اواخر سال ۶۴ که عملیات والفجر ۴ شروع شد و عملیات با موفقیت انجام شد نظر همه دنیا برگشت که ایران می‌تواند پیروز این جنگ باشد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: استکبار هزینه زیادی کرده بود و می‌خواستند که ایران شکست بخورد. با عملیات کربلای ۵ دیگر آب پاکی روی دست استکبار ریخته شد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت جنگ به نیروی تازه تاسیس نیروی دریایی ماموریت دادند که در خلیج فارس عملیات انجام دهد و نیروی دریایی در خلیج فارس گسترش یافت و در سه محور عملیات مقابله به مثل انجام می‌دهد.

زیراهی به نبرد شهید مهدوی اشاره کرد و گفت: در نبردی که شهید مهدوی با آمریکایی‌ها داشت، مقاومتی بسیار بزرگ داشت و ضربه‌های بزرگی به آن‌ها زد، ولی او و یارانش به صورت ناجوانمردانه‌ای به شهادت رسیدند.

تشریح برنامه‌های سالگرد شهدای خلیج فارس

وی اظهار داشت: فردا عطرافشانی قبور شهدا در گلزار شهدا در بوشهر و بحیری و خشت را خواهیم داشت و حضور در نماز جمعه، گلباران محل شهادت این شهدا در نزدیکی جزیره فارسی از دیگر برنامه‌ها است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه امسال یادواره شهید شفیعی را در جزیره فارسی برگزار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: یادوار شهدای خلیج فارس را در بوشهر و بحیری برگزار خواهیم کرد.

نیروی دریایی در آماده‌ترین روز‌های خود است

وی گفت: نیروی دریایی در آماده‌ترین روز‌های خود به سر می‌برد و تمام تحرکات هوایی و دریایی کشور‌های متخاصم در خلیج فارس را به صورت کامل رصد می‌کنیم و وضعیت عملیاتی ما هم در بهترین نحو است و از وضعیت عملیات بسیار خوبی برخوردار هستیم و روزانه وضعیت بیگانگان را رصد می‌کنیم

زیراهی بیان کرد: ما از شهدا دین بزرگی بر گردن داریم و افتخار وزعت و سربلندی ما مدیون همین شهدا است و همان رسالتی که حضرت زینب در قبال واقعه عاشورا داشت ما هم همین وظیفه بصیرت افزایی را داریم.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: به روز نگهداری یاد و فرهنگ ایثار و شهادت برای دشمنان بازدارندگی ایجاد می‌کند و وقتی فرهنگ شهادت در کشوری نهادینه شد هیچ کشوری اجازه تجاوز به خود نخواهد داد.

تغییر رفتار آمریکایی‌ها در خلیج فارس

وی در مورد تغییر رفتار آمریکایی‌ها بعد از دستگیری نظامیان آمریکایی در خلیج فارس بیان کرد: این نظامیان از افسران زبده آمریکایی بودند و اسناد ما هم حکایت از همین دارد.

زیراهی تصریح کرد: در حال حاضر حساسیت آن‌ها خیلی افزایش یافته است و یک سری حرکت‌های منفعلانه در خلیج فارس دارند و روی مسائل کوچک عکس العمل نشان می‌دهند و در آن منطقه‌ای که قبلا حضور داشتند آن منطقه را ترک کردند و محل ناو هواپیمابر خود را تغییر دادند و به نقطه دیگر بردند.

وی گفت: سپاه خود را از مردم می‌داند و محرومیت‌زدایی از برنامه‌های مهم سپاه است و خدمات متنوعی به نیازمندان ارائه می‌شود که در همین راستا ۶۰۰ واحد مسکونی توسط سپاه در استان بوشهر ساخته شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه افزود: کمک هزینه جهیزیه، خرید کولر، ساخت مسکن، ساخت ۱۰ موج شکن در سواحل استان بوشهر و خرید وسایل کمک درسی و لباس برای مستمندان از دیگر خدمات سپاه به محرومان است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.