ولیئی:

45 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت:45 هزار و 480 زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند که حدود 45 درصد به علت فوت سرپرست از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران اظهار کرد: هم اکنون 45 هزار و 480 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند که حدود 45 درصد به علت فوت سرپرست از خدمات این نهاد در کنار دریافت مستمری بهره مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه 57 هزار و 328 خانوار با جمعیت 95 هزار و 479 نفر تحت حمایت کمیته امداد استان تهران قرار دارند، گفت: این تعداد کمتر از یک درصد جمعیت استان تهران را شامل می‌ شود.

وی با اشاره به افزایش اعتبار خدمات حمایتی و معیشتی مددجویان در سال جاری، افزود: در شش ماهه نخست سال جاری 20 میلیارد و 564 میلیون تومان کمک معیشت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان به حساب زنان و مردان سرپرست خانوار واریز شده است.

ولیئی در ادامه با اشاره به اهمیت خدمات رسانی کمیته امداد به تمامی اقشار جامعه ایرانی گفت: ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی از جمله مسایلی است که در سال‌های گذشته مشکلات بسیاری را برای برخی زنان ایرانی و فرزندانشان به ویژه در شهرستان های قرچک، پیشوا و ورامین ایجاد کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در پاره ای موارد همسران این زنان، آنها را با چند فرزند تنها گذاشته و به کشور خود باز می گردند، تاکید کرد: در این موارد زن ایرانی با چند فرزند بدون سرپرست می ماند و باید چتر حمایتی نهادهای دولتی و غیر دولتی مانع از آسیب مضاعف برای آنها شود.

وی با بیان اینکه حمایت کمیته امداد از این افراد دائمی نیست بلکه این زنان و فرزندانشان به دلیل اینکه بی سرپرست یا بدسرپرست محسوب می شوند، به طور موقت از برخی خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند،ادامه داد:خدمات موردی، تک خدمتی و چند خدمتی هم اکنون به این گروه از زنان ارائه می شود.

ولیئی درمورد کمک به اتباع خارجی که ساکن شهرستان قرچک هستند، گفت: این گروه از محرومان و نیازمندان ساکن در شهرستان می توانند با اولویت نیازمندی از خدمات موردی کمیته امداد این شهرستان بهره مند شوند.

بهره مندی 2 هزار و 500 خانوار از خدمات کمیته امداد قرچک

 محمدرضا غضنفری، سرپرست کمیته امداد شهرستان قرچک با ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد، گفت: دو هزار و 500 خانوار با جمعیت حدود هفت هزار نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان قرچک بهره مند می شوند.

وی بر ضرورت تعامل این نهاد با سایر دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات نیازمندان تاکید کرد و افزود: تعامل با دستگاه های اجرایی و استفاده از ظرفیت های آنها سرعت بیشتر در خدمت رسانی به نیازمندان را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی،امام جمعه شهرستان قرچک نیز در این نشست با بیان اینکه فعالیت های کمیته امداد در بحث محرومیت زدایی تأثیرگذار است، بر ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عملکرد کمیته امداد از طریق تریبون نماز جمعه و ائمه جماعات در حوزه های مختلف از جمله جمع آوری زکات، همکاری خود را با این نهاد اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار