رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان؛

تجهیز اراضی کشاورزی سمنان به سامانه نوین آبیاری

بیش از 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سمنان به سامانه نوین آبیاری تجهیز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سیدحسن میرعماد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان با صرف 200 میلیارد ریال اعتبار تا پایان سال جاری به سامانه های نوین آبیاری تجهیز می شود.


وی افزود: اکنون بیش از 60 درصد از اراضی کشاورزی سمنان به صورت غرقابی آبیاری می شود که این امر در هدرفت آب تاثیرگذار است.


میرعماد اظهارداشت : بیش از 60 درصد از کانال های انتقال آب در اراضی کشاورزی استان سمنان به صورت سرباز است که باید با راه اندازی سامانه های نوین آبیاری از هدر رفت آب جلوگیری کرد.


وی تصریح کرد : در دولت تدبیر و امید بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شد و برای چهار سال آینده تجهیز بیش از 30 هزار هکتار دیگر هدفگذاری شده است.


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود : بیش از 86 درصد از آب های تولیدی سطحی و زیرزمینی در سمنان در بخش کشاورزی مصرف می شود که می توان با مدیریت و مصرف بهینه آب در رفع کمبود آب در بخش های خانگی و صنعتی در استان گام اساسی برداشت.


وی افزود : در 6 ماه اول امسال بیش از پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شد و براساس برآوردهای اولیه با نصب این سامانه ها بیش از 50 میلیون لیتر در مصرف آب صرفه جویی شد.


انتهای پیام / د


اراضی کشاورزی سمنان به سامانه نوین آبیاری تجهیز می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار