رشد ۱۹۷ درصدی صادرات عبوری از مرز سومار

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۱۹۷ درصدی صادرات عبوری از مرز سومار طی نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۸۴۸ میلیون و ۶۷۹ هزارو ۳۲ دلار کالا به وزن دو میلیون و ۱۴۵ هزار و ۷۵۳ تن از طریق مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد.

وی افزود: از مجموع ۸۴۸ میلیون و ۶۷۹ هزارو ۳۲ دلار کالا در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۳۲۱ میلیون و ۵۷۶ هزارو ۸۳۶ دلار آن با وزن ۳۹۷ هزارو ۵۹۱ تن از طریق گمرک بازارچه مرزی سومار به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۹۷ درصد و از لحاظ وزنی ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: صادرات عبوری از گمرک بازارچه مرزی شیخ صله نیز ۱۱۴ میلیون و ۳۱۶ هزارو ۱۸۱ دلار کالا به وزن ۴۲۲ هزارو ۹۸۳ تن می باشد که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۵۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حیدری گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری گمرک بازارچه مرزی شوشمی با صادرات عبوری ۲۴ میلیون و ۳۸ هزارو ۱۶۸ دلار کالا به وزن ۱۸۷ هزارو ۹۷۸ تن به خارج از کشور، از لحاظ ارزش ۱۲۶ درصد و از حیث وزن نیز ۷۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را کاشی و سرامیک، کولرهای آبی، لوازم خانه داری و پاکیزگی، ظروف ملامین، جوال وکیسه برای بسته بندی کالا از نوارپلی اتیلن، سیمان، رب گوجه فرنگی، پودریا مایع لباسشویی عنوان کرد.

انتهای پیام/ز

رشد صادرات از مرز سومار

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار