بزرگداشت سومین شب شهادت شهدای کربلا در شیخ شبان

آیین بزرگداشت سومین شب شهادت حضرت امام حسین (علیه السلام) و شهدای کربلا در روستای شیخ شبان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شامگاه گذشته سه شنبه ۱۱ مهرماه ۹۶ همزمان با ۱۲ محرم الحرام ۱۴۳۹، آیین عزاداری و بزرگداشت سومین شب شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه السلام) و یاران باوفای ایشان و همچنین سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع)، طبق روال همه ساله در روستای شیخ شبان برگزار شد.

سخنرانی، مداحی و روضه خوانی، سینه زنی، شعر خوانی، اجرای نمایشی دفن شهدای کربلا توسط قبیله بنی اسد، حضور پرچم متبرک آستان قدس حسینی (ع) در کربلای معلا و پذیرایی به صرف شام، از بخش‌های این برنامه بود.

این مراسم معنوی با حضور آیت الله علیرضا اسلامیان نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری، سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع)، کمال اکبریان فرماندار شهرستان بن و جمعی از مسئولان استانی و محلی و شرکت پرشور حدود ۲ هزار نفر از اقشار مردم عزادار، برای برادران در حسینیه شهدا و برای خواهران در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس (ع) این روستا برگزار گردید.

نظیر این برنامه در برخی نقاط شهری و روستایی استان چهارمحال و بختیاری هم برپا شد.

روستای سادات نشین شیخ شبان از توابع شهرستان بن در چهارمحال و بختیاری، روستای نمونه ایثارگری کشور است که در فاصله ۳۹ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

بارگاه مطهر حضرت امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) از فرزندان حضرت حمزه بن موسی بن جعفر الکاظم (ع)، در در‌های زیبا و دهانه کوه بلند و سرسبزی در جنوب غربی این روستا نیز پذیرای زائران و گردشگران زیادی از اطراف و اکناف است.

انتهای پیام/ش

آیین سومین شب شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا در شیخ شبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار