واگذاری 301 دستگاه ماشین آلات کشاورزی در خراسان شمالی

امسال 301 دستگاه ماشین آلات به بخش کشاورزی استان خراسان شمالی واگذار شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ سیدمجید بهشتی رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه این تجهیزات با استفاده از خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون است،گفت: از این تعداد 128 دستگاه تراکتور، یک کمباین، 153 دستگاه ادوات مختلف در بخش زراعت و 19 دستگاه ادوات باغبانی است.

وی کل اعتبار مکانیزاسیون خراسان شمالی در سال جاری را 290 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این میزان اعتبار 160 میلیارد ریال در بخش زراعت، 40 میلیارد ریال باغبانی، 20 میلیارد ریال گیاهان دارویی، 40 میلیارد ریال منابع طبیعی، 30 میلیارد ریال امور دام  و 7 و نیم میلیارد ریال شیلات است.

بهشتی اظهار کرد: در سال جاری تاکنون 29 درصد اعتبارات بخش مکانیزاسیون کشاورزی در استان معادل 83 میلیارد و 500 میلیون ریال جذب شده که پیش بینی می شود تا پایان سال 90 درصد اعتبارات جذب شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده اعتبارت جذب شده مربوط به زراعت و باغبانی است،گفت: تسهیلات پرداخت شده به کشاورزان 80 درصد وام و 20 درصد آورده متقاضی با کارمزد 15 درصد است که باز پرداخت اقساط تسهیلات زیر یک میلیارد ریال 5 ساله و بالای یک میلیارد ریال 7 ساله است.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی 15 هزار دستگاه تراکتور، کمباین، دروگر و ... دارد.

گفتنی است:خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.

انتهای پیام/آ

 جذب 29 درصد اعتبارات بخش مکانیزاسیون کشاورزی در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.