جزئیات برگزاری جشنواره فیلم و عکس بیطار اعلام شد/ دو هنرمند تجلیل می‌شوند

نشست خبری‌ اولین جشنواره تخصصی‌ فیلم و عکس‌ بیطار‌ با حضور دبیر جشنواره برگزا‌ر شد.

جزئیات برگزاری جشنواره فیلم و عکس بیطار تشریح شد/ بزرگداشت داوود نماینده پیشکسوت عرصه گویندگیبه گزارش خبرنگار‌ حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری‌ اولین جشنواره تخصصی‌ فیلم و عکس‌ دامپزشکی‌ بیطار‌ با حضور ناصر باکیده‌ دبیر جشنواره  و خالد خداوردی‌ معاون توسعه مدیریت‌ و منابع‌ انسانی‌ سازمان دامپزشکی کشور برگزا‌ر شد.

با‌کیده دبیر جشنواره در آغاز این نشست گفت: آن چیزی که در دوره نخست قرار است شکل بگیرد‌ ایجاد تعامل و آشنایی‌ بین هنرمندان‌ با فضای دامپزشکی‌ از طریق فیلم‌سازی است. جشنواره محلی است برای رقابتی‌ که توأم‌ با رفاقت‌ است.

 وی افزود: سعی کردیم در مدت کمتر از چهار ماه فعالیت‌های این جشنواره را سازمان بدهیم که خوشبختانه تا به امروز‌ موفق عمل کردیم.

دبیر جشنواره با اشاره به برگزاری 30 جلسه هم اندیشی در قالب تور در کمتر از 60 روز بیان کرد: یکی از اهداف ما توجه جدی به استان‌های کشور و نیازهایشان بود. به این منظور تلاش شد هنرمندان سراسر کشور‌ با سازمان دامپزشکی‌ آشنا شوند‌ و دست به سوژه‌یابی بزنند. اکنون درب‌های سازمان‌ به روی فیلم‌سازان و عکاسان‌ به عنوان یکی از اهداف جشنواره در سراسر کشور باز است‌. امیدوارم این جشنواره به سمت تولید فیلم حرکت کند.

باکیده اذعان داشت: فیلمسازان‌ می‌توانند جهت همکاری با ما به روابط‌ عمومی کل سازمان دامپزشکی در تهران و مراکز آن در شهرستان‌ها‌ مراجعه کنند.

 وی تصریح کرد: هدف دیگر جشنواره‌ فعالیت در سطح بین‌المللی‌ است که از سطح استانی‌ به ملی‌ و پس از آن به بین‌المللی‌ رسیدیم.

این دبیر جشنواره عنوان کرد: در بخش عکس‌، هزار و 470 اثر‌ از 74 شهر‌ به دبیرخانه‌ ارسال شد‌ که این از طرف 327 شرکت‌کننده بود‌ که در نهایت 71 عکس‌ از 61 عکاس‌ از 28 شهر‌ انتخاب شد‌. در بخش فیلم‌های مستند و داستانی کوتاه و پویانمایی‌ به انضمام‌ کارهای غیرحرفه‌ای، 397 عنوان فیلم از 53 شهر در سطح کشور‌ به دست ما رسید که 38 عنوان فیلم پذیرفته شد. جشنواره علاوه بر بخش مسابقه، اجرای برنامه‌های جانبی را هم در نظر گرفته است، به این صورت که یک بخش تحت عنوان نمایش‌های ویژه در این جشنواره گنجانده شده است که در آن 6 عنوان فیلم از محمود کیانی‌ فلاورجانی‌ مستندساز تحت عنوان بزرگداشت‌ وی نشان داده می‌شود.

باکیده افزود: بخش دیگری به نام گنجینه بیطار‌ که شامل 3 فیلم است‌ نیز به مخاطبان عرضه‌ می‌کنیم. در بخش بین‌الملل با 40 کشور ارتباط برقرار کردیم که 219 عنوان فیلم مرتبط و تخصصی به دست ما رسید. در این بخش 16 اثر از 9 کشور دنیا در بخش نمایش‌ها پذیرفته شد.

 دبیر جشنواره بیطار‌، اضافه کرد: در بخش فعالیت استانی‌، 24 مورد تور در مدت 40 روز و همچنین 17 هم‌اندیشی در 17 استان برگزار شد. در بخش دیگر جشنواره بزرگداشت داوود‌ نماینده‌ پیشکسوت‌ عرصه‌ گو‌یندگی آثار انیمیشن‌ و محمود کیانی‌ فلاورجانی‌ را داریم.

وی بیان کرد: تاکنون 8 استان کشور آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره به صورت همزمان در تهران‌ اعلام کرده‌اند. جشنواره در بخش داخلی‌ با هزار و 867 اثر‌ از طرف هنرمندان روبرو‌ بوده  است که 109 عنوان به بخش مسابقه‌ راه پیدا کردند‌. در مجموع آثاری که به دبیرخانه‌ در بخش‌های مختلف رسیده است، 2 هزار و 86 اثر بود. ما تلاش داشتیم در بخش هیأت‌های انتخاب و داوری‌، تعامل و ارتباط‌ تنگا‌تنگی بین هنرمندان و افراد متخصص در حوزه دامپزشکی ایجاد کنیم.

باکیده‌ با اعلام خبری مبنی بر انتشار کتاب جشنواره خاطرنشان کرد: آیین‌ افتتاحیه فردا پنج‌شنبه‌ 9:30 صبح در گالری عکس فرهنگسرای شفق‌ و اختتامیه‌ 17 مهر ماه ساعت 9 صبح‌ در سالن همایش‌های صدا و سیما‌ برگزار خواهد شد. همچنین از فردا 13 تا 16 مهر در سالن فرهنگسرای شفق‌ نمایش فیلم خواهیم داشت. جشنواره بیطار فیلمسازان‌ منتخب خودش‌ را پس از اتمام جشنواره رها نخواهد کرد و از آنها در حوزه تخصصی‌ جهت فیلمسازی‌ حمایت‌های مالی خواهد کرد.

در ادامه نشست خالد خداوردی‌ معاون توسعه مدیریت‌ و منابع‌ انسانی‌ سازمان دامپزشکی با اشاره به گستردگی وظایف سازمان دامپزشکی کشور‌ گفت: این سازمان در عین حال بسیار آسیب‌پذیر است اما در کل و در حوزه دام و طیور‌ نقش تأثیرگذاری‌ در اقتصاد ملی دارد.

وی افزود: متأسفانه شناخت کاملی از وظایف سازمان دامپزشکی در جامعه وجود ندارد و این یکی از مشکلات اساسی ما محسوب می‌شود که برای حل آن باید اقداماتی صورت گیرد زیرا منفعت آن هم به این سازمان و هم به خود مردم بازمی‌گردد.

خداوردی‌ ادامه داد: در این راستا تصمیم‌ گرفتیم با برگزاری جشنواره بیطار‌ که می‌تواند باعث رشد فرهنگی جامعه در همه ابعاد شود ارتباطی‌ بین هنر و هنرمندان و وظایف‌ تخصصی‌ سازمان دامپزشکی‌ برقرار کنیم‌ تا موضوعات تخصصی‌ این حوزه در جامعه به نمایش درآید.

 

انتهای پیام/

برگزاری جشنواره فیلم و عکس بیطار از 14 تا 17 مهر 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
امیدواریم رشته دامپزشکی بهتر شناخته بشه توسط مردم
آخرین اخبار