پرداخت ۷۲ وام کارگشایی به مددجویان شهرستان گرمه

امسال ۷۲ فقره وام کارگشایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان گرمه پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد؛ قاسمعلی حمیدی رئیس کمیته امداد شهرستان گرمه ارزش این تسهیلات را افزون بر ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این وام ها به مددجویان و محرومان غیر تحت حمایت که نیازمندی آنها به احراز رسیده، پرداخت شده است.

وی تأمین هزینه‌های درمانی،اعطای وام به محکومان دیه و جرائم غیر عمد،خرید و تأمین مسکن،کمک به خرید لوازم منزل،ودیعه مسکن،پرداخت بدهی،پرداخت هزینه‌های تحصیلی، ایجاد اشتغال و پرداخت کمک هزینه ازدواج را از موارد پرداخت وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد ذکرکرد وافزود: امسال شش طرح مشاغل خانگی به ارزش ۱۱۸ میلیون تومان از محل وام های کارگشایی کمیته امداد راه اندازی شده است.

حمیدی با بیان این که در سال گذشته۴۷ طرح اشتغال خرد ومشاغل خانگی از محل منابع قرض الحسنه داخلی کمیته امداد راه اندازی کرده است، اظهار کرد: این طرح ها هم اکنون توانسته تاثیر مثبتی در توانمند سازی خانواده های محروم داشته باشد.

وی تصریح کرد:پارسال ۱۳۴ فقره وام کارگشایی با هزینه افزون بر 200  میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت شهرستان گرمه پرداخت شد.

وی با بیان اینکه این وام ها ازمحل وصول اقساط ومعوقات،جذب سپرده های مردمی وخیران و اعتبارات تخصیصی کمیته امداد تامین اعتبار شده است، گفت: برای راه اندازی این طرح ها ۲۶۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان گرمه افزود: در پنج ماهه نخست امسال ۱۰جوان متقاضی اشتغال توانستند وام قرض الحسنه اشتغال دریافت کنند.

وی تصریح کرد:از مجموع این طرح ها ۵۵۶ طرح در بخش دامپروری،۲۰طرح در زمینه کشاورزی، ۶۴ طرح صنایع دستی و ۴۸۰ طرح هم خدماتی است.

گفتنی است: هم اکنون هزار و۱۵۰طرح اشتغال توسط مددجویان در حال فعالیت و خدمات دهی هستند.

انتهای پیام/آ

راه اندازی شش طرح مشاغل خانگی در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.