سکوت معنادار عربستان در خصوص درج نام ائتلاف سعودی در لیست سیاه سازمان ملل!

عربستان از واکنش نشان دادن به انتشار خبر پیش‌نویس محرمانه سازمان ملل که در آن، ائتلاف سعودی به کشتن صدها کودک یمنی متهم شده، خودداری کرده است.

سکوت معنادار عربستان در خصوص درج نام ائتلاف سعودی در لیست سیاه سازمان ملل!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رژیم سعودی از واکنش نشان دادن به انتشار خبر پیش نویس محرمانه سازمان ملل متحد که در آن، ائتلاف سعودی به کشتن و معلول کردن صدها کودک در یمن متهم شده، خودداری کرده است. شبکه تلویزیونی العالم با اعلام این خبر افزود: سازمان ملل متحد بار دیگر به کشتار کودکان و معلول کردن آنان به دست ائتلاف سعودی در یمن، شهادت داد.

منابع رسانه ای از پیش نویس محرمانه فهرست سیاه سازمان ملل خبر دادند و فاش کردند نام ائتلاف سعودی در این فهرست به علت کشتن کودکان در یمن، گنجانده شده است. این پیش نویس که خبرگزاری رویترز از آن اطلاع یافته، خاطر نشان کرده است کارهای متجاوزان سعودی به کشته شدن 683 کودک منجر شده و این تجاوز فقط در سال 2016 مسئول 38 حمله به مدارس و بیمارستان ها در یمن بوده است اما این ارقام بسیار کمتر از رقم‌هایی است که نهادهای یمنی درباره قتل عام‌های روزانه متجاوزان در یمن اعلام می کنند.

منابع سیاسی و دیپلماتیک گفتند قرار است این گزارش در ماه کنونی به شورای امنیت سازمان ملل عرضه و اواخر این ماه درباره آن بحث و گفتگو شود.

نمایندگی عربستان در سازمان ملل اعلام کرده بود قرار نیست نام این کشور در فهرست سیاه گنجانده شود و عبد الله المعلمی، سفیر عربستان در سازمان ملل نیز از واکنش به پیش نویس کنونی تا زمانی که این گزارش به صورت رسمی صادر نشود خودداری کرد.

استفان دوژاریک، سخنگوی سازمان ملل گفته است این سازمان به اسناد درز یافته واکنش نشان نمی دهد. این نشانگر تلاش‌های عربستان برای تأثیرگذاری بر تصمیم بین المللی است همچنان که در موارد گذشته نیز این گونه بوده است.

 

انتهای پیام/

 

عربستان از واکنش نشان دادن به درج نام ائتلاف سعودی در لیست سیاه سازمان ملل خودداری کرد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
درخواست
۱۴:۳۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
یارب هرچه زودترانتقام مظلومین راباغضبت بگیرودلهای دریده،مجروح وزخمی شده ها راشادفرما
Iran (Islamic Republic of)
درخواست
۱۴:۳۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
یارب هرچه زودترانتقام مظلومین راباغضبت بگیرودلهای دریده،مجروح وزخمی شده ها راشادفرما
آخرین اخبار