نزدیک به 32 هزار سالمند،تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌جنوبی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان خراسان جنوبی گفت:31هزار و ۸۸۷ سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی قرار دارند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ نخعی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: 31هزار و ۸۸۷ سالمند در قالب ۲۳ هزار و ۶۶۶ خانوار سالمند تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۳۵۳ خانوار دارای سرپرست مرد و ۱۰ هزار و ۳۱۳ دارای سرپرست خانوار زن هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مددجویان تحت حمایت در استان خراسان جنوبی سالمند هستند، افزود: کمیته امداد استان در جهت کمک به خانوارهای تحت حمایتی که دارای سالمند بیمارو زمین گیر هستند، ماهانه ۱۰۰ هزار تومان برای نگهداری در منزل پرداخت می کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی گفت:پرداخت کمک معیشت،تامین هزینه های مسکن،اعطای وام کارگشائی و تامین هزینه های بهداشت و درمان و نگهداری سالمندان در منزل از جمله خدمات کمیته امداد استان به سالمندان تحت حمایت است.

نخعی با اشاره به اینکه افراد سالمند در دوران سالمندی نیاز مبرم به رسیدگی دارند، افزود: دیدار و عیادت از سالمندان بیمار و زمین گیر و تحویل سبد کالای غذایی ،از دیگر خدمات ارائه شده به سالمندان تحت حمایت این نهاد است.

وی گفت: این نهاد خدمات مختلف بهداشتی و درمانی را در قالب هزینه نگهداری از بیماران نیازمند، هزینه لوازم پزشکی مصرفی و تجهیزات توانبخشی (تخت، واکر ، تشک مواج ، عصا ، سمعک، عینک و دندان مصنوعی )، ارتقاء شاخص های بهداشتی، پرداخت فرانشیز و هزینه های بستری و سرپایی سالمندان را پرداخت می کند.
انتهای پیام/ب


70 درصد مدجویان کمیته امداد سالمند هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار