مدیریت عوامل انسانی از عناصر تأثیرگذار بر منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ؛شرایط اقلیمی و مدیریت عوامل انسانی را از عناصر تأثیرگذار بر منابع طبیعی عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛خلیل آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان  در دیدار با نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌برداری بیش از حد از منابع آبی و کمتر شدن نزولات جوی موجب پوشش گیاهی کاهش و در نتیجه انتشار ریزگرد‌ها و سیل گسترش می‌یابد.

آقا جانلو با عنوان اینکه با بهره برداری بیش از حد از منابع آبی و کمتر شدن نزولات جوی پوشش گیاهی کاهش و در نتیجه انتشار ریزگردها و سیل گسترش می‌یابد، شرایط اقلیمی و مدیریت عوامل انسانی را از عناصر تأثیرگذار بر منابع طبیعی دانست و گفت: افزایش بارندگی سبب ایجاد پوشش گیاهی غنی‌تر می‌شود و کاهش نزولات جوی پوشش گیاهی را تضعیف می‌کند که اگر بهره‌برداری نامناسب نیز به کمبود آب اضافه شود، این موضوع شرایط سختی را بر طبیعت حاکم می‌کند.
وی تصریح کرد: جلوگیری از بروز بحران نیازمند این است که بخش مصرف را مدیریت کنیم که در این راستا تولید آب با استفاده از عملیات آبخیزداری در دستور کار قرار دارد تا آب‌هایی که در اثر بارش و سیلاب از دسترس خارج می‌شوند را مدیریت کنیم در نتیجه ضروری است تا اجرای این پروژه ها دراستان در دستور کار قرار گیرد.
سید مرتضی خاتمی نماینده ماه‌نشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قولتوق  نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های مربوط به "آبخوان داری" و" آبخیرداری" در استان تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، تلاش می کنیم تا از محل اعتبارات ملی و از محل بودجه سال 97 که در حال تدوین می‌باشد، نسبت به تخصیص اعتبارات ویژه آبخیزداری استان زنجان اقدام کنیم.

انتهای پیام/ن

دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.