سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم ؛

تدوین طرح جامع ساماندهی میدان مطهری قم

۱.۵ میلیارد تومان برای تهیه طرح جامع ساماندهی میدان مطهری در دو فاز در نظر گرفته‌شده که امیدواریم تا انتهای نیمه اول سال ۹۷ شاهد پایان موفق این طرح در استان قم باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ غلامرضا جان‌قربان با اشاره به بار ترافیکی سنگین در میدان مطهری اظهار داشت: این میدان در هسته مرکزی شهر واقع‌شده و ارتباط بین مناطق 3 و 6 را با منطقه 7 برقرار می‌کند.

وی با بیان عناصر فراوان شکل‌گرفته در پیرامون این میدان افزود: 18 عنصر مختلفی که در این میدان شکل‌گرفته سبب تزاحم‌هایی در ارتباط مستقیم و سهولت در رفت‌وآمد را به‌وجود آورده که لازم است برای رفع مشکلات ناشی از آن‌ها یک طرح جامع از زاویه معماری، سیما و منظر، ترافیکی، اقتصادی و طراحی شهری دیده‌شده باشد.

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: برای رفع مشکلات میدان مطهری شهرداری قم در سال 96 مشاوری را در نظر گرفته تا در مبحث معماری، طراحی شهری، شهرسازی و ترافیکی با همکاری و رعایت ملزومات همدیگر موانع و مشکلات موجود در این میدان را کاهش دهند.

جان قربان با اشاره به کاربری‌های فراوان ایجادشده در پیرامون میدان مطهری قم تأکید کرد: مساحت این میدان با کاربری‌های اطراف خود بالغ‌بر 10 هکتار است که برای رفع نارسایی‌های موجود در آن تدوین و اجرا کردن یک طرح جامع و مدون بسیار ضروری است.

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با بیان عناصر متزاحم موجود در میدان مطهری تصریح کرد: وجود ایستگاه مرکزی خط یک مترو در این میدان، خط منوریل، زیرگذر جاده اراک، میدان تره‌بار، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، کاربری‌های گاراژهای موجود در آن ازجمله عوامل ایجاد بار ترافیکی سنگین در محدوده این میدان است.

وی ادامه داد: هدف شهرداری از انعقاد قرارداد با مشاورهای تخصصی در زمینهٔ شهرسازی، معماری و طراحی شهری ایجاد و تعریف ارتباط منطقی و چند سویه بین این عوامل متضاد در این میدان است که امیدواریم خروجی مناسبی برای مردم شهر قم به بار بیاورد.

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با بیان اینکه قرارداد طرح جامع میدان مطهری یک‌ساله است تأکید کرد: تا اواسط سال 97 طرح جامع میدان مطهری تدوین می‌شود تا معاونت‌های زیربنایی، اقتصادی و معاونت شهرسازی بتوانند در حیطه وظایف خود وارد عمل شود.

جان قربان با تأکید بر بودجه اولیه طرح جامع ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: 1.5 میلیارد تومان برای تهیه طرح جامع ساماندهی میدان مطهری در دو فاز در نظر گرفته‌شده که امیدواریم تا انتهای نیمه اول سال 97 شاهد پایان موفق این طرح در استان قم باشیم.

انتهای پیام/ت

تلاش جهت رفع مشکلات میدان مطهری قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار