ابوترابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح كرد؛

تدوین دو طرح «تعارض منافع و سوت‌زنی» برای مبارزه به فساد مالی مسئولان

عضو کمیسیون شورا‌ها از تدوین دو طرح تعارض منافع و سوت‌زنی برای مبارزه به فساد مالی مسئولان در کشور خبر داد.

اتونشر//ميرحسيني//منتشر نشود//تدوين دو طرح «تعارض منافع و سوت‌زنی» برای مبارزه به فساد مالی مسئولانابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از تدوین دو طرح بررسی تعارض منافع و سوت‌زنی در مجلس خبر داد.

وی ادامه داد: تعارض منافع یعنی اگر مسئولی به رانت اطلاعاتی، امضا‌های طلایی یا هر قدرتی دسترسی پیدا می‌کند، باید از سوءاستفاده برای انعقاد قرارداد با شرکت‌ها برای خود، دوستان و اقوام نزدیک اجتناب کند.

ابوترابی با تاکید براینکه بسیاری از کشور‌ها این مسیر را رفته‌اند، اظهار کرد: همزمان در دل این طرح، طرح دیگری را به نام سوت زنی هم مورد بررسی قرار داده‌ایم.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور تصریح کرد: این طرح یعنی اگر کسی بتواند فساد مالی را افشا و اعلام کند درصدی از آن فساد به عنوان حق‌الکشف به وی پرداخت می‌شود که اصطلاحا به آن مدیریت شفاف یا شیشه‌ای هم گفته می‌شود که تاکنون در تمام کشور‌های پیشرو در زمینه مبارزه با فساد‌های مالی بسیار خوب جواب داده است.

وی ادامه داد: اکنون کار‌های تطبیقی و تحقیقی این طرح انجام شده است و هنوز امضا‌های نمایندگان را جمع‌آوری نکرده‌ایم.

ابوترابی خاطرنشان کرد: براساس تشخیص هیئت رئیسه مجلس هم این طرح در کمیسیون مورد نظر بررسی می‌شود تا در نهایت به صحن علنی ارائه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار