معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الزمان اصفهان خبر داد

مشارکت 11 هزار نوجوان اصفهانی در حلقه‌های صالحین

معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: 17 هزار حلقه صالحین در سطح استان اصفهان تشکیل شده است که مشارکت 11 هزار نفر در رده سنی نوجوان را در پی داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محسن مظاهری  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص فعالیت‌های معاونت تعلیم و تربیت سپاه صاحب الزمان اظهار داشت: مجموعه معاونت تعلیم و تربیت مأموریت‌های متعددی را در عرصه فرهنگ‌سازی و تربیت نیروی کارآمد به عنوان مسؤولیت اصلی خود دارد که تشکیل حلقه‌های صالحین در بین گروه‌های سنی مختلف یکی از برنامه‌های آن است.

وی افزود: عمده برنامه حلقه‌های صالحین رشد و تعالی ایمانی، معنوی، اخلاقی، بصیرتی، علمی، فنی و مهارتی است که مهارت‌های اجتماعی از جنبه شخصیتی و صفات لازم برای ورود به جامعه متر بیان را غنی کرده و این افراد از رده سنی نونهال و نوجوان وارد این حلقه‌ها می‌شوند و دوره تربیتی 6 تا 12را می‌گذرانند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان خروجی این دوره تربیتی را یک نیروی توانمند در عرصه‌های مختلف دانست و بیان داشت: هدف از تشکیل حلقه‌های صالحین تربیت یک جوان مؤمن انقلابی کارآمد است.

وی با اشاره به تشکیل 17 هزار حلقه صالحین در سطح استان اصفهان و مشارکت 11 هزار نفر در رده سنی نوجوان اضافه کرد: حلقه‌های صالحین ارتباط صمیمانه و دوستانه‌ای را در مسجد ایجاد می‌کنند و فضای پایگاه مقاومت بسیج و مسجد را برای ارتباط‌گیری مهیا می‌کنند.

مظاهری به تشویق حلقات خوب یا سطح ویژه اشاره کرد و ابراز داشت: امسال قریب به بیش از 10 هزار نفر در قالب یک اردوی تربیتی و معرفتی و در فضایی برای تحکیم روابط در این اردو شرکت کردند.

وی با اشاره به تلاش برای افزایش تخصص سرگروه‌ها و مربیان حلقه‌های صالحین گفت: در دوره‌های تخصصی بیش از 8 هزار نفر از مربیان و سرگروه‌ها با توجه به نیازهای مناطق مختلف تربیت شدند که از این میان می‌توان به مباحثی در رابطه با فرق و گروه‌های انحرافی، خصوصیات و اصول تربیت اسلامی و خصوصیات نوجوان و جوان جهت مخاطب‌شناسی بهتر اشاره کرد.

معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان از راهکارهای تقویت نیاز به نماز و انس با نماز نیز نان برد و عنوان کرد: 80 هزار دفترچه در رابطه با نماز و ترویج نماز با هدف اتصال و ارتباط کودکان و‌نوجوانان با نماز در سه دوره دو ماهه از خرداد ماه توزیع شد که در روستاها و شهرستان‌ها استقبال مطلوب‌تر بوده است.

وی همچنین از ارتباط با خانواده‌های متربیان حلقه‌های صالحین در قالب سلسله نشست‌هایی با عنوان «خانواده و جوان» نام برد و اذعان کرد: هدف این طرح آشنا کردن خانواده‌ها نسبت به مسائل تربیتی، ارتباط پدر و مادر با فرزند، ارتباط پدر و‌ مادر با یکدیگر و آموزش اصول تربیت اسلامی بوده است.

مظاهری خاطرنشان کرد: جهت غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بیش از هزار و 400 پایگاه ورود کردند که البته 600 پایگاه به عنوان پایگاه شاخص در نظر گرفته شدند، فعالیت‌های انجام‌گرفته در زمینه ارتقای انس با قرآن کریم و ارتقای سطح مهارت‌های فنی و اجتماعی و تفریحی و ورزشی بوده است.

وی از اجرای طرحی با عنوان «مسجدمحوری» خبر داد و گفت: این طرح با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بوده که باید مسجد را مأمن و مأوای فعالیت‌ها قرار دهیم و در هر مرحله و منطقه مسجد را محور قرار دهیم و قناعتی را در مسجد ایجاد کنیم که مردم جهت رفع نیازها به مسجد مراجعه کنند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد: تقویت برنامه‌های عبادی، فرهنگی و تبلیغی، اجتماعی و خدماتی، بصیرت افزایی و ارتقای بصیرت انقلابی، عرصه فضای مجازی و برنامه‌های قرآنی از عرصه‌های فعالیت این معاونت بوده است

وی در ادامه ابراز داشت: برنامه‌های قرآنی این معاونت تحت عنوان مستقل دارالقرآن بسیج در حال انجام است که بتوانیم جامعه را نسبت به نیاز معنوی و تربیتی رشد دهیم و سلسله جلساتی با عنوان «اسوه حسنه»، محافل جهادی قرآنی و استعدادیابی پیگیری شده است.

مظاهری در پایان مطرح کرد: به جهت ترویج فرهنگ قرآنی و استفاده از مفاهیم قرآن کریم برای نخستین بار مسابقات قرآن با هدف قرار گرفتن یک سوره با محوریت استفاده و انتقال مفاهیم برای نخستین بار در کشور به صورت تیمی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

تشکیل 17 هزار حلقه صالحین در سطح استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار