حضور پر رنگ گردشگران خارجی در مراسم سیزدهم محرم شهر جهانی یزد

گردشگران خارجی در مراسم سیزدهم محرم شهر جهانی یزد که در میدان امیرچخماق برگزار شد شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزدگفت: سالها است که مراسم سیزدهم محرم با حضور هیئت های عزاداری و دسته جات مختلف و با همراهی بزرگان دینی در شهر یزد برگزار می شود و امسال شهر جهانی یزد شاهد حضور تعداد کثیری از گردشگران خارجی در این مراسم با شکوه بود.

 دانش یزدی افزود: در ایام محرم امسال یزد شاهد حضور چشمگیر گردشگران خارجی در میان سوگواران امام حسین (ع) بودیم که گاه با لباس‌های تیره و سربندهایی به نشانه همدلی در مراسم‌های مذهبی و آیینی شرکت داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد تصریح کرد: مراسم سیزدهم محرم امسال با حضور پر شور مردم شهر جهانی یزد در میدان تاریخی امیرچخماق و در کنار قبور شهدای گمنام برگزار شد.

 دانش یزدی ادامه داد: از آنجا که در تاریخ نقل شده، پس از آنکه پیکر شهدای کربلا سه روز در بیابان و در میان ریگ‌های داغ بر زمین کربلا مانده بود در روز سیزدهم محرم، زنان طایفه بنی اسد برای دفن پیکر مطهر شهدا، دست به کار شدند .

مراسم سیزدهم محرم در شهر جهانی یزد حرکتی نمادین و دربردارنده این مضمون تاریخی است و در اکثر نقاط استان یزد برگزار می شود.

انتهای پیام/ ی

گردشگران خارجی در میان سوگواران امام حسین (ع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.