انگلیس پناهگاهی امن برای جنایتکاران جنگی/ جولان ایهود باراک و همسرش در خیابان‌های لندن

یک سازمان غیردولتی حقوق‌بشری، انگلیس را مامن جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی معرفی کرد.

سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس خواستار بازداشت «ایهود باراک»شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور؛ سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس (AOHR) اعلام کرد لندن پناهگاهی امن برای جنایتکاران جنگی است. جنایتکاران جنگی به لندن می آیند زیرا هیچ قانونی برای بازخواست و دستگیری آنها وجود ندارد.

بر اساس گزارش این سازمان، انگلیس یکی از کشورهایی است که قوانین صریحی در حوزه قضایی بین المللی تصویب می کند و به پلیس اجازه می دهد تا افرادی که مرتکب جنایات خاص شده اند را صرف نظر از ملیت آنها در خاک این کشور بازداشت کند. با این حال، این قوانین در مورد اسرائیل که جنایات متعدد جنگی آن در سطح جهانی ثبت شده، اجرا نمی شود و بسیاری از جنایتکاران جنگی اسرائیل در انگلیس از مصونیت دیپلماتیک برخوردار هستند.

این سازمان خاطر نشان کرد ایهود باراک – نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی-  یکی از جنایتکارانی جنگی است که به رغم ثبت شواهد و اسنادی درباره جنایت وی علیه مردم بی گناه فلسطین، بدون هیچ دغدغه ای به همراه همسرش از لندن بازدید کرده است.

باراک که در سال 2007 در سمت وزارت جنگ اسرائیل قرار داشت عامل اصلی جریان حمله به کاروان آزادی کشتی ماری مرمره است. همچنین سازمان های غیردولتی پیش از این، خواستار صدور حکم دستگیری ایهود باراک برای جنگ غزه در سال 2008 بوده اند؛ اما درخواست آنها رد شده است. سازمان عربی حقوق بشر نیز طی دادخواستی به پلیس متروپولیتن خواستار ممنوعیت خروج و بازداشت باراک شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار