ملکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ابتلای ۱۰ درصد ایرانی‌ها به بیماری نارسایی قلب/ زنگ خطر افزایش مبتلایان به بیماری‌های قلبی به صدا درآمد

یک متخصص قلب و عروق گفت: حدود 10 درصد از جمعیت ایران مبتلا به بیماری نارسایی قلب هستند.

ابتلای 10 درصد مردم ایران به بیماری نارسایی قلبی/ زنگ خطر افزایش مبتلایان به بیماری های قلبی به صدا درآمدعلی ملکی متخصص قلب در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: زمانی که قلب خون را به خوبی در رگ‌ها به جریان نینداز‌د و کار خون رسانی به درستی انجام نشود،  سبب می شود تا اندام‌ها از خون کافی برخوردار نباشند و این مسئله به معنای نارسایی قلبی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: افرادی که دچار نارسایی قلبی بوده متاسفانه طی مدت پنج سال جان خود را از دست می دهند و این آمار در برخی از موارد بالاتر از تعداد مرگ و میر‌های ناشی از انواع سرطان‌هاست.

ملکی تاکید کرد: سال 2001 سه درصد از جمعیت ایران مبتلا به این بیماری بوده که متاسفانه اکنون این آمار به حدود 10 درصد رسیده است و موا‌ردی مانند بیماری‌های ویروسی استعمال مواد مخدر و رو‌انگردان، فشار خون می‌تواند باعث عارضه نارسایی قلبی در افراد شود.

وی اظهار کرد: پس از گذشت مدت زمانی از ابتلای افراد به نارسایی قلبی علائم این بیماری‌ ظاهر می شود؛ تورم پاها، سرفه خشک و تنگی نفس در زمان استراحت می‌تواند از جمله علائم اولیه این بیماری باشد.

ملکی گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تا سال 2030 بیش از 48 درصد جمعیت مردم دنیا به بیماری نارسایی قلبی گرفتار می‌شوند و این مسئله زنگ خطری برای مسئولان مربوطه است تا نسبت به پیشگیری این بیماری غیر واگیر اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

علائم بیماری نارسایی قلب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.