سازمان فائو به کمک احیای دریاچه اورمیه آمد

اقتصاد دان ارشد فائو در ایتالیا گفت:هدف اصلی سازمان فائو پشتیبانی علمی از برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه است.

عزیز البحری، اقتصاد دان ارشد فائو در ایتالیا در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت:هدف اصلی سازمان فائو پشتیبانی علمی از برنامه‌های ستاد احیا دریاچه ارومیه است تا بتواند دریاچه ارومیه را در مدت کوتاهی احیا و به سطح نرمال برساند.
 
وی ادامه داد:با توجه به تخصص سازمان فائو در مدیریت آب و خاک این سازمان مطالعات لازم برای اجرایی شدن ۵ هدف مهم را با محوریت آبخیز داری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه آغاز کرده است.
 
اقتصاد دان ارشد فائو در ایتالیا با اشاره به برنامه فائو در راستای احیای دریاچه ارومیه گفت: نقش آب در معیشت کشاورزان، حسابداری آب، مدیریت خشکسالی با توجه به تغییرات اقلیمی، مدیریت آبخیز داری و نیروی انسانی از برنامه‌های مهم فائو برای کمک به احیای دریاچه ارومیه محسوب می‌شود.
 
وی افزود:برای اجرایی شدن اهداف ۵ گانه کمک به احیای دریاچه ارومیه در حوزه آبخیرداری قرارداد سه ساله منعقد شده است تا فائو بتواند تخصص و تجربیات بین المللی را در اختیار ستاد احیای دریاچه ارومیه قرار دهد.
 
البحری با اشاره به عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد:ستاد احیای دریاچه ارومیه با توجه به پیچیدگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فنی عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است.
 
اقتصاد دان ارشد فائو در ایتالیا گفت:ستاد احیای دریاچه ارومیه باید تمامی ذینفعانی که در بحث احیای دریاچه ارومیه دخیل هستند هماهنگ شود و سازمان فائو از این که توانسته است ستاد احیای دریاچه ارومیه را یاری کند، بسیار خرسند است.
 
وی افزود:مهترین برنامه فائو مشخص کردن مناطق پایلوت در حاشیه دریاچه ارومیه است تا بتوانیم در سال‌های آتی برنامه و پروژه‌های جدیدی را اجرایی کرده و تاثیرات آن‌ها را بر روی دریاچه ارومیه، معیشت و زندگی مردم بررسی کنیم.
البحری افزود:باید آبی که در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود را کاهش دهیم تا این آب کشاورزی وارد دریاچه  ارومیه شود.
اقتصاد دان ارشد فائو در ایتالیا گفت:خوشبختانه تعهد قوی برای احیای دریاچه ارومیه وجود دارد و در تلاش هستیم تا سطح تراز دریاچه ارومیه به تراز سال ۱۹۹۵ برسانیم.
 
وی تصریح کرد:سطح تراز دریاچه ارومیه باید به ثبات برسد تا بتوانیم از لحاظ زیست محیطی فعالیت‌ها را در اطراف این دریاچه در بخش کشاورزی و معیشت مردم ادامه دهیم.
 
انتهای پیام/م

 

اعلام آمادگی سازمان فائو برای احیای دریاچه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.