رولا غنی:

زنان افغانستان آماده پذیرش مسئولیت‌های بزرگ هستند

بانوی اول افغانستان در نشست سام گفت: زنان افغان اکنون آماده هستند که مسئولیت‌های کلان را به عهده گیرند.

زنان افغنستان آماده قبول مسئولیت های بزرگ هستندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمداشرف غنی و رولا غنی، در نشست هیات عالیرتبۀ «سام» تحت عنوان تمرکز روی توانمندسازی اقتصادی زنان که در  ارگ برگزار گردید، شرکت کردند.

در این مراسم که با حضور نمایندگان کشورهای کمک کننده برای افغانستان برگزار گردیده بود ابتدا، بانوی اول افغانستان در مورد فعالیت ها و دستاوردهای عمده زنان افغان طی سه سال اخیر معلومات داد. وی از شرکای بین المللی و حکومت افغانستان بخاطر همکاری و حمایت از برنامه های توانمندسازی زنان افغان تشکر و قدردانی نمود.

رولا غنی اضافه کرد که زنان افغان در عرصه های گوناگون به ویژه تجارت و سرمایه گذاری تبارز کرده اند و نسل نوین افغانستان برای داشتن یک آینده روشن متعهد هستند و تلاش همه جانبه می نمایند.

وی با اشاره به اینکه زنان افغان اکنون آماده هستند که مسئولیت های کلان را به عهده گیرند، گفت: سه هزار زن افغان با همکاری مشترک و به کارگیری توانایی های لازم برای بهبود وضعیت آینده شان تلاش می کنند.

بانوی اول افغانستان گفت که طی سال گذشته، زنان افغان در همه عرصه ها رشد قابل ملاحظه ای نموده اند و با ایجاد شبکۀ حمایت زنان و اتاق تجارت زنان، بستر فعالیت های به ویژه اقتصادی به این قشر بیشتر فراهم شده است. وی گفت که شوراهای زنان در مشارکت با مردان در نقاط دور دست کشور ایجاد خواهد شد.

وی نقش دولت را در حمایت از زنان ارزنده توصیف کرده گفت که زنان حالا روابط بیشتری با ادارات محلی و مرکزی دارند. بانوی اول علاوه نمود که حکومت در بخش آوردن اصلاحات، مبارزه با فساد، روند تدارکات و معرفی حکومت داری الکترونیک تلاش های فراوان کرده است.

در این مراسم، نمایندگان کشورهای کمک کننده برای افغانستان به گونۀ جداگانه، پیرامون برنامه های رشد زنان افغان و توانمندسازی آنها طی سال های اخیر صحبت نمودند.

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، در پایان این مراسم از نمایشگاه عکس تحت نام «تولد دوباره افغانستان» و نمایش نقاشی‌های گروه هنری آرت لورد، دیدن کرد.

گفتنی است امروز پنجشنبه اشرف غنی سومین نشست سام را تحت عنوان «پیشرفت ها و دستاوردهای انکشاف افغانستان و آجندای اصلاحات» رسماً افتتاح می نماید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.