افزایش تعداد نمایندگان حامی برجام در کنگره آمریکا

تعداد نمایندگان کنگره آمریکا که از دونالد ترامپ درخواست کرده‌اند به حفظ برجام پایبند بماند، به بیش از ۱۸۰ نفر رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت دیلی نورث وسترن؛ تعداد نمایندگان کنگره آمریکا که خواستار تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور شده اند به بیش از 180 نفر رسید.

روز گذشته 160 نماینده دموکرات با ارسال نامه ای به ترامپ از او خواستند موجب لغو توافق هسته ای نشود.

«جان شاکوسکی»، نماینده ایالت ایلینوی، یکی از افرادی است که اخیرا به جمع 160 امضا کننده نامه برای ترامپ پیوسته و برای توضیح تصمیم خود، اظهار کرد: تداوم پایبندی آمریکا به برجام، این اجازه را می دهد تا همچنان نظارت دقیقی بر فعالیت های هسته ای ایران داشته باشیم. امنیت ملی ما و امنیت متحدان آمریکا در منطقه خاورمیانه به این موضوع بستگی دارد.

درحالیکه استراتژی جدید ترامپ بر پایه تایید نکردن برجام و واگذاری آن به تصمیم کنگره تدوین شده است؛ نمایندگان کنگره نیز درصدد اقدامی پیش دستانه برآمده و مایل هستند رئیس جمهور را برای تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای، تحت فشار قرار دهند. به این ترتیب این نمایندگان ناچار نخواهند بود در دوره ای 90 روزه درباره بازگرداندن تحریم های اقتصادی ایران تصمیم گیری کنند. درصورتیکه کنگره رای به بازگشت تحریم های ایران دهد، توافق هسته ای لغو خواهد شد و عواقب این کار متوجه کنگره آمریکا است نه دونالد ترامپ. به همین دلیل با نزدیک شدن به موعد اعلام نظر دونالد ترامپ (15 اکتبر) بر تعداد نمایندگان کنگره که از حفظ برجام اعلام حمایت می کنند، افزوده می شود.

ترامپ پیش از این توافق هسته ای با ایران را بدترین توافق امضا شده در تاریخ آمریکا توصیف و بارها تهدید به لغو آن کرده بود.

در نامه روز گذشته 160 نماینده دموکرات آمده بود: ما همگی بر این باور هستیم که اجرای توافق هسته ای تا حد زیادی به آمریکا کمک خواهد کرد تا برنامه تسلیحات هسته ای ایران را متوقف کند.

 

انتهای پیام/

 

تعداد نمایندگان حامی توافق هسته‌ای ایران در کنگره آمریکا افزایش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار