هفته آینده؛

ترامپ درباره سیاست آمریکا در قبال ایران سخنرانی می‌کند

مقامات آمریکایی می‌گویند دونالد ترامپ در حال برنامه‌ریزی برای ایراد سخنرانی در خصوص سیاست آمریکا در قبال ایران در هفته آینده است.

ترامپ درباره سیاست آمریکا در قبال ایران سخنرانی می‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی آمریکایی «ای بی سی نیوز» نوشت: مقامات آمریکایی می گویند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در حال برنامه ریزی برای ایراد سخنرانی در خصوص سیاست آمریکا در قبال ایران در هفته آینده است. پیش بینی می شود ترامپ در این سخنرانی اعلام کند توافق هسته ای مهم سال 2015 دیگر به نفع منافع ملی آمریکا نیست.

مقامات آمریکایی می گویند، کاخ سفید فعلا برنامه ریزی کرده است سخنرانی ترامپ دوازده اکتبر در واشنگتن ایراد شود. این مقامات آمریکایی خواستند معرفی نشوند زیرا مجاز نبودند به صورت علنی درباره برنامه ریزی هایی که برای این سخنرانی در جریان است، صحبت کنند.

ترامپ باید طبق مهلت تعیین شده در پانزدهم اکتبر به کنگره اطلاع دهد آیا ایران هنوز از توافق هسته ای تبعیت می کند و اینکه آیا این توافق منافع واشنگتن را تامین می کند یا خیر.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، چهارشنبه گفت تیم امنیت ملی ترامپ توصیه هایی را درباره نحوه ادامه یافتن اقدامات در قبال ایران آماده کرده که شامل هفت گزینه است. در این توصیه ها، توافق هسته ای فقط یکی از عناصر سیاست کلی در قبال ایران به شمار می رود. آینده توافق هسته ای ایران ممکن است منوط به پیدا شدن راه حلی آبرومندانه برای ترامپ باشد تا وی مجبور نباشد هر نود روز تبعیت جمهوری اسلامی از توافق هسته ای را مجددا تایید کند.

مقامات آمریکایی می گویند تایید هر نود روز یکبار پایبندی ایران به توافق هسته ای به چنان مسئله نگران کننده ای برای ترامپ تبدیل شده است که دستیاران امنیت ملی وی به دنبال راه‌هایی هستند تا وی تایید رسمی توافق هسته ای ایران را بدون از بین بردن کامل آن متوقف کند.

رئیس جمهور آمریکا توافق هسته ای ایران را یکی از «بدترین و یکجانبه ترین معاملات آمریکا» خوانده است. مقامات آمریکایی می گویند ترامپ از بندی تنفر دارد که در« قانون بررسی توافق هسته ای ایران» مصوب سال 2015 قرار دارد و بر اساس آن، وی باید هر سه ماه به کنگره اعلام کند آیا ایران به قولهایش مبنی بر محدود کردن برنامه هسته ای خود در ازای کاهش تحریم ها عمل می کند یا خیر.

 

انتهای پیام/

 سخنرانی ترامپ درباره ایران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار