رئیس کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح:

تعیین وضعیت شهدای تازه تفحص شده تا آخر ماه صفر

رئیس کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهدای تازه تفحص شده تا آخر ماه صفر تعیین وضعیت می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛سردار سیدمحمد باقرزاده رئیس کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح امروز  در آئین استقبال از پیکرهای مطهر شهدا گفت:این شهدا از محورهای عملیاتی تاکتیک پذیری رمضان، خطرپذیری کربلای4 و استقامت و رشادت پذیری زبیدات کاوش شدند.

باقرزاده افزود:30 تن از شهدا در منطقه بسیار سخت و انتهای اروند پیدا شدند و شهدای منطقه کنیزان مربوط به عملیات رمضان با گمانه زنی پیدا شدند.

وی گفت:53 شهید مربوط به شهدای ژاندارمری که در تک دشمن در سال 67 در منطقه عملیاتی زویدات به شهادت رسیدند است.

سردار باقرزاده افزود: همچنین 36 شهید سپاهی و ارتشی مربوط به عملیات رمضان و 30 نفر دیگرشان نیز از شهدای سپاه و بسیج مربوط به عملیات کربلای 4 هستند که اجساد مطهر آنها در غرب اروند پیدا شده است.

وی گفت:برخی از شهدا لباس ضد شیمیایی بر تن داشته که در منطقه زبیدات کاوش شدند که نشان می دهد دشمن در این منطقه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

سردار باقر زاده افزود:  پیکر شهدا پس از استقبال به معراج شهدای اهواز منتقل و سپس برای شناسایی بیشتر به تهران منتقل می‌شوند.

رئیس کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت:عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا در منطقه عملیاتی مسلم ابن عقیل از 22 مهر آغاز می شود.

باقرزاده افزود:عملیات تفحص پیکر شهدا از حد فاصل ارتفاعات گیسکه تا نفت شهر به وسعت 40 کیلومتر انجام می شود.

وی گفت:طبق توافق انجام شده با مقام های عراقی گروه های تفحص برای نخستین بار در ارتفاعات این منطقه به کاوش پیکر شهدا می پردازند.

پیکرهای مطهر این شهدای تازه تفحص شده امشب به اهواز منتقل شده و آئین ملکوتی دعای کمیل در حسینیه ثارالله اهواز در جوار این شهدا برگزار می شود.

در آخرین تبادل پیکر پاک شهدا، پیکر مطهر 48 شهید دوران دفاع مقدس مرداد ماه سالجاری از مرز شلمچه به خاک میهن اسلامی منتقل شدند.

انتهای پیام /د

بازگشت پیکر شهدا به میهن  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.