مردمی‌شدن اقتصاد یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: مردمی‌شدن اقتصاد را یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی است و هر اندازه پایه‌های اقتصادی، مردمی باشد، آن اقتصاد مقاوم‌تر خواهد بود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حسین فیروزیا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان دیروزدر مراسم تجلیل از مدیران و کارکنان نمونه دامپزشکی استان کردستان که در گرامیداشت هفته دامپزشکی در سنندج برگزار شد، با تسلیت ایام محرم، گفت: خدمات دامپزشکی برای تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه است و مدیرکل جوان و جهادی این مجموعه در کردستان در تداوم اقدامات این اداره‌کل خدماتی را ارائه می‌کند که مایه افتخار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان افزود: یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ فرمودند، اصول و محورهای اقتصاد مقاومتی است.

 وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که بتواند در برابر تکان‌های داخلی و خارجی موثر بر اقتصاد، دوام داشته باشد و امنیت اقتصادی مملکت را تامین و تضمین نماید.

 فیروزی اضافه کرد: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی، اصول درون‌زابودن و برون‌گرایی را باید مورد توجه قرار داد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، اجتماعی‌ و یا مردمی‌شدن اقتصاد را یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد که هر اندازه پایه‌های اقتصادی، مردمی باشد، آن اقتصاد مقاوم‌تر خواهد بود.

وی افزود: اقتصاد مردم کردستان بر پایه کشاورزی، دامداری، تجارت، گردشگری، خدمات و تا حدود کمی هم صنعت است که بی‌گمان، کشاورزی و دامداری مردمی‌ترین بخش اقتصاد کردستان است.

به گفته فیروزی، برای اینکه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در کردستان جامه عمل بپوشانیم باید به مردمی‌ترین بخش اقتصادی آن، یعنی کشاورزی و دامپروری توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: دامپزشکی به دلیل نقشی که دارد، در راستای عملیاتی کردن بحث اقتصاد مقاومتی در کردستان اثرگذاری ویژه‌ای دارد.

وی با یادآوری سختی‌های کار و خدمات دامپزشکی در کردستان، گفت: از آنجایی که واحدهای دامداری سنتی در گستره سطح استان وجود دارد لذا خدمات‌دهی به این واحدها مشکلات خاص خود دارد که نیروهای دامپزشکی کردستان با تلاش‌های فروان آنها را پوشش می‌دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان اظهار داشت: موضوع سلامت یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است چرا که جامعه سالم اقتصاد مقاوم دارد و نقش دامپزشکی در تحقق این مولفه بسیار پررنگ و واضح است.

انتهای پیام/ د م

سلامت یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.