بروجردی در دیدار با وزیر امور خارجه سوریه:

برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان یک اشتباه بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: چشم‌انداز معادلات منطقه به نفع محور مقاومت اسلامی است.

برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان یک اشتباه بودبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و هیات همراه با ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه در دمشق دیدار و پیرامون موضوعات و مسائل مختلف گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

بروجردی در ابتدای این دیدار با تبریک پیروزی‌ها و موفقیت‌های اخیر سوریه در جبهه‌های نبرد با گروه‌های تکفیری و تروریستی گفت: دولت و ملت سوریه در نبرد اراده‌ها پیروز شده‌اند و آینده متعلق به آن‌ها است.

وی در ادامه با بیان این که دولت و ملت ایران همچنان در کنار سوریه تا پیروزی نهایی بر تروریست‌ها و همپیمانان آن‌ها ایستاده است، گفت: چشم انداز معادلات منطقه به نفع محور مقاومت اسلامی است.

بروجروی در ادامه با تشریح تحولات عراق برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق را یک تصمیم اشتباه خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق حمایت می‌کند.

ملت سوریه هیچ گاه حمایت‌های ایران را فراموش نمی‌کند

ولید معلم وزیر امورخارجه سوریه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات پارلمانی کشورمان در سوریه، مشورت‌ها و رایزنی‌های مستمر و نزدیک میان مقامات عالی رتبه دو کشور را ضروری دانست و گفت: تحولات منطقه و دسیسه‌های دشمنان ملت‌های منطقه مشورت‌های منظم دو کشور را ایجاب می‌کند.

وزیر امور خارجه سوریه در ادامه با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه در طول سال‌های سخت و دشوار مبارزه با گروه‌های تروریستی گفت: ملت سوریه هیچ گاه حمایت‌های ایران را فراموش نخواهد کرد.

وی افزود: سوریه مخالف هر گونه تلاش برای تجزیه عراق است و همواره از حاکمیت و تمامیت ارضی عراق حمایت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
دقیقا اشتباه بزرگی بود
آخرین اخبار