صندوق‌های صدقه در کردستان ضد سرقت می‌شود

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد کردستان از ایمن سازی صندوق صدقات امداد خبر داد و گفت: صندوق‌های صدقه نصب شده در معابر استان کردستان ایمن سازی و ضد سرقت می‌شود.  

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛هیوا رحیمی، با بیان اینکه ایمن سازی و ضد سرقت کردن صندوق صدقات این نهاد با هدف جلوگیری از دسترسی سارقان به این صندوق ها انجام شده است، عنوان کرد: این کار با استفاده از تعویض و تغییر شکل شیار ورودی پول به صندوق با استفاده از قطعه فلزی از جنس فولاد و غیر قابل دستکاری انجام شده است.

وی ضمن بیان اینکه قبلا سرقت از صندوق صدقات به عنوان یک پدیده ناهنجار اجتماعی در بعضی از شهرستانها ایجاد شده بود که حساسیتهایی نیز در بین مردم و نیروی انتظامی به وجود آورده بود، افزود: کمکهای مردمی امانتی است که لزوم امانتداری در فرایند دریافت و رساندن آن به دست نیازمندان یک تکلیف شرعی، قانونی و اخلاقی کمیته امداد است.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد کردستان در ادامه گفت: با توجه به وجود چهار هزار و ۴۰۰ صندوق صدقات ثابت نصب شده در سطح معابر استان کردستان که مراقبت فیزیکی کارکنان این نهاد از این صنادق ممکن نیست ایمن سازی صندوق صدقات یک ضرورت بود.

رحیمی با اشاره به اینکه جایگزین کردن روش های نوین و الکترونیکی در کنار اصلاح صندوق صدقه مورد توجه قرار دارد و به صورت جدی پیگیری می شود، اعلام کرد: استفاده از روش هایی نظیر صدقه پیامکی از طریق ارسال کدussd   و با شماره گیری کد #۸۷*۸۸۷۷*  که مخصوص کمک به نیازمندان استان کردستان است و اپلیکیشن های موبایلی و همچنین نصب صندوق‌های الکترونیکی در ایستگاه های اتوبوس و معابر عمومی در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: این روش ها با هدف تسریع  و تسهیل در کمک به نیازمندان، کاهش هزینه های اضافی و همچنین جلوگیری از سرقت کمک های مردمی ایجاد شده است.

انتهای پیام/م

ایمن سازی و ضد سرقت کردن صندوق صدقات درکردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.