باید ها و نباید های کوله پشتی مدرسه دانش آموزان+فیلم

استاندارد بودن کوله پشتی که همراه دانش آموزان در طول سال تحصیلی است ،اهمیت فراوانی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،شافعی، فیزیوتراپیست  مهابادی گفت:کوله پشتی مدرسه دانش آموزان از نظر وزن و اندازه باید متناسب با جثه دانش آموز باشد و پهنای کوله نباید از عرض شانه ها بیشتر باشد.

مظهر شافعی ضمن اشاره به اینکه استاندارد بودن کوله پشتی یا کیف مدرسه دانش اموزان جنبه های مختلفی دارد افزود:با توجه به سن دانش آموز باید کوله پشتی ای را در نظر گرفت که برای دانش آموزان ابتدایی ،وزن کوله پشتی به همراه محتویات درون آن معادل  10 درصد وزن بدنشان باشد.برای مثال  اگر دانش اموز 30 کیلوگرم باشد، وزن کوله پشتی و محتویات درون آن نباید از 3 کیلوگرم بیشتر باشد.

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه بندهای یک کوله پشتی استاندارد باید به پهنای 5 سانتی متر و پد گذاری شده باشند  بیان کرد:به منظور توزیع وزن کتاب ها و سایر وسایل مدرسه در قسمت های مختلف کوله پشتی ؛ بهتر است دانش اموزان تمامی وسایل همراه خودشان را در یک محفظه قرار ندهند.

شافعی اظهار کرد:در بین کیف های متفاوت موجود در بازار به طور کلی کوله پشتی  بيشتر توصيه مي ‌شود چون وزن آن بين دو دست تقسيم مي‌ شود و به يک طرف بدن و ستون فقرات فشاري وارد نمي ‌شود.

وی افزود: خمیدگی، درد در ناحیه کمر و انحنای ستون فقرات و مهره ها ،خم شدن شانه ها به طرف جلو،گودی کمر، شانه های نامتقارن و تمایل به طرف جلو از جمله عوارض شایعی است که بر اثر حمل کوله های غیر استاندارد، در بین دانش آموزان مشاهده می شود.

بسیاری از والدین با توجه به اندازه کتاب های درسی به ویژه در مقطع ابتدایی مجبور به انتخاب کوله پشتی بزرگی هستند که متناسب با جثه کودکانشان نیست و انتظار می رود آموزش و پرروش نسبت به موضوع وزن کتب درسی برای دانش‌آموزان دقت داشته باشد.

 

انتهای پیام/خ

اهمیت استاندارد بودن کوله پشتی دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.